בארץ

לפיד דוחה את יוזמת הנשיא: "שלא ידברו אתנו על אחדות"

ראש האופוזיציה מתרחק מיוזמת הנשיא ומשלהב את ההמונים נגד הממשלה ומהלכיה וגם לא טורח לגנות את דברי ההסתה החמורים של רון חולדאי 
דוד זולדן |  2
יאיר לפיד, יצחק הרצוג (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, יונתן זינדל, אריה לייב אברמס)
מול עשרות אלפי מפגינים בגן הוורדים בירושלים נאם ראש האופוזיציה יאיר לפיד אחרי שהודיע אמש על תמיכה בנאום הנשיא יצחק הרצוג. היום דבריו המשולהבים נשמעו ההיפך ממגמת ההדברות שעליה דיבר הנשיא.  
"אני רוצה להגיד לכם מה קורה במשכן הכנסת, אני רוצה שתדעו - לא ישתיקו אותנו", אמר לפיד בפתח נאומו. "הם שומעים את הצעקה שלנו, את העוצמה שלנו והמחויבות שלנו, מעמידים פנים שהם לא שומעים ומפחדים, אבל הם שומעים ומפחדים".
יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, אמר עוד: "אנחנו יהודים, אנחנו פטריוטים, גם אנחנו עם ישראל. אם הם ימשיכו את הטירוף הזה, שלא ידברו אתנו על אחדות. אין דבר כזה אחדות שבה רק צד אחד קובע את החוקים. הם שומעים אותנו והם מבינים שכל מה שהם חשבו עלינו היה לא נכון. הם שכנעו את עצמם שאנחנו עייפים - לא נתעייף לעולם. הם שכנעו את עצמם שאין לנו כבר כוח למאבק הזה - עכשיו הם לא מאמינים למראה עיניהם".
"הם שכנעו את עצמם שאנחנו עייפים - לא נתעייף לעולם", הוסיף. "הם שכנעו את עצמם שאין לנו כבר כוח למאבק הזה - עכשיו הם לא מאמינים למראה עיניהם. מה שהם שומעים מכאן, מהמקום הזה, הוא לא קולו של הייאוש, אלא קולה של התקווה. מה שהם שומעים זו לא שנאה, אלא אהבת מולדת. זה מה שמפחיד אותם כל כך, זה מה שהופך את הקול שלנו לצלול וחזק כל כך".
לפיד הבהיר כי "המאבק הזה לא ייגמר היום. הוא יהיה ארוך. עוד יהיו בו פסגות ותהומות, אבל יגיע יום וכל אחד מהאנשים והנשים שנמצאים כאן בחוץ ברחוב, יוכל להגיד לילדיו: ביום שבו מדינת ישראל היתה צריכה אותי יותר מכל, הייתי שם. הפסדתי קרבות, אבל לא את המלחמה. לא שתקתי, והם שמעו את קולי. אנחנו נילחם ברחובות, אנחנו נילחם שם בתוך הבניין, אנחנו נילחם עד שננצח".
מוקדם יותר כזכור, למרות שח"כ שמחה רוטמן הרים את הכפפה לפחות למראית עין ובירך על מתווה הנשיא - באופוזיציה לא התרגשו מהושטת היד של מי שמוביל את המהלך בוועדת החוקה ופוצצו את הדיון. חברי האופוזיציה דילגו על השולחנות, צעקו במקהלה: "בושה" ושרו: "אין לי ארץ אחרת" ודפקו על השולחנות. ח"כים שניסו להתקרב לעבר היו"ר הוצאו בכוח מהאולם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לפיד
    הרבי נחמן 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד והיפוכו.. מקושש קולות על מלא.בדיחה.
    סגור
  • 1.
    עכשיו ברצינות,עד מתי התקשורת תאתרג אותו
    ללי 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבן אדם הזה מסית ,מרעיל מחולל כאוס רוע ושנאה . ואין לו גם מושג על מה
    סגור