בארץ

מיליארד שקל וארגון פשע: חשד לפרשת שוחד במשרד הביטחון

עשרות קבלנים, בעלי חברות, עורכי דין ועובדי משרד הביטחון נעצרו הבוקר בחשד לשוחד והטיית מאות מכרזים של משרד הביטחון בשווי של כמיליארד שקל. אחד הקבלנים שנעצר היה מקושר לראש ארגון הפשע אבו לטיף
מערכת ice |  2
שוחד-אילוסטרציה (צילום freepik)
כ-30 חשודים נעצרו הבוקר (שני) בחשד לניהול קרטל והטיית מכרזים של קבלנים בפרויקטים ומכרזי בינוי ואחזקה של משרד הביטחון, בהיקף של כמיליארד שקלים. לפי החשד, בפרשה היה מעורב ארגון הפשיעה אבו לטיף מהצפון.
שוטרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, והממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב), ניהלו בשנה האחרונה חקירה סמויה שהפכה כעת לגלויה. בשבוע שעבר נערכה פשיטת ענק נגד אנשי אבו לטיף, אך איש מראשי הארגון לא נעצר.

מהחקירה עלה כי לאחד הקבלנים החשודים בפרשה, יש קשר עסקי עם ארגון אבו לטיף. בחקירה נחשדים קבלנים, עו"ד, בעלי חברות, עובדים ומשרתים באגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, בעבירות של לקיחת שוחד, מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון, עבירות על פי חוק התחרות ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.
במהלך הפשיטה הבוקר על בתי החשודים נתפסו רכבי יוקרה, שעוני יוקרה, כסף מזומן, מסמכים וחותמות, לצד חשבונות בנק ונדל"ן.
על פי החשד, בקרטל פעלו עשרות חברות במאות מכרזים בסכום של כמיליארד שקלים. החשודים יצרו קשרי שוחד עם גורמים במשרד הביטחון ובצבא, וקיבלו מידע פנימי והטבות שונות. החשודים הגישו הצעות מחיר במכרזים במטרה לייצר את הממוצע אליו כיוונו, כדי לזכות במכרז.
עוד נחשד כי הקרטל חבר לחברות בעלות סיווג גבוה שזכו במכרזים, ובתמורה לאחוזי רווח – לקחו אחריות מלאה על ביצוע המכרז מבלי שהחברה הזוכה תהיה מעורבת, כל זאת ללא ידיעה או הסכמה של משרד הביטחון, ובניגוד לתנאי המכרז.
 
ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "המשרד רואה בחומרה רבה את החשדות שנחשפו בחקירת המלמ"ב ומשטרת ישראל ויגלה אפס סבלנות לכל חשד לעבירה על טוהר המידות. מנכ"ל משרד הביטחון, אייל זמיר, הנחה את אגפי משרד הביטחון הרלוונטיים לשתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה ולהעניק להם כל סיוע שיידרש. משרד הביטחון יפעל למצות את הדין עם החברות החשודות בהונאה ועם מי שסייע להן".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כאשר רכישת צוללות הולכת דרך קרובי משפחת רה"מ אין פלא
    מסריח מהראש 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין פלא שמשרד הבטחון מלא בשוחד ושלמונים והרי תחמושת ואמל"ח נגנבים מצה"ל יום יום. הבגידה מהראש.
    סגור
  • 1.
    עוד לא דיברנו על
    רוברט 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסכנות הביטחוניות דל הסיפור. הקבלנים שבונים עבור משרד הביטחון ועלולים גם למכור מידע !
    סגור