בארץ

נתניהו שוב הזמין את דרעי לדיון בקבינט הביטחוני

בלשכת נתניהו מאשרים שראש הממשלה נתניהו הזמין את יו"ר ש"ס אריה דרעי לישיבת הקבינט למרות החלטת בג"ץ 

דוד זולדן | 
בנימין נתניהו ואריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אצבע בעין? רה"מ נתניהו ממשיך לזמן את אריה דרעי לישיבות הממשלה ולדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני הקרוב למרות שפוטר מהממשלה לפני כחודש. דרעי ממשיך להשתתף בדיוני הקבינט, בתור משקיף שמוזמן אישית על ידי ראש הממשלה נתניהו והוא צפוי להשתתף בדיון שיכונס היום. ביום רביעי הקרוב תתכנס מליאת הכנסת ותדון בהצעת החוק הידועה כ - "חוק דרעי 2".
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ממשיכה להביע את התנגדותה ל"חוק דרעי 2" – עליו חתומים כל חברי הקואליציה ולפיו בית המשפט לא יכול להתערב במינוי שרים. מטרת החוק היא כאמור, לאפשר לאריה דרעי להתמנות לשר אחרי שנפסל על ידי 11 שופטי בג"צ.
היועמ"שית מונה שורה ארוכה של סיבות מדוע היא מתנגדת לחוק, ביניהן גם הסיבה כי מדובר בחוק פרסונלי, אך גם כי "קביעת כלל בדבר אי שפיטות מוסדית בנסיבות הקיימות, שעה שהנורמות המשפטיות בגינן נפסל מינויו של חה"כ דרעי לתפקיד שר עומדות בעינן, ואף קיימת פסיקה של בית המשפט לפיה המינוי הקונקרטי מנוגד לכללי המשפט המינהלי בהיותו בלתי סביר באופן קיצוני ובהתקיימותה של מניעות אישית מצדו, מעורר קשיים מהותיים לנוכח הפגיעה בעקרונות של תקינות פעילות המינהל, טוהר המידות בשירות הציבורי ובאמון הציבור בעבודת הממשלה. הקושי המהותי הגלום בהסדר מעצים את ההיבט הפרסונלי שלו".
מטרת החוק בין השאר הוא לאסור ביקורת שיפוטית של שופטי בג"ץ במינוי שרים לממשלה, ובכך למנוע פסילה עתידית של דרעי בתור שר.
בלשכת נתניהו מאשרים שראש הממשלה נתניהו הזמין את יו"ר ש"ס אריה דרעי לישיבת הקבינט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה