בארץ

"מקווים כי מידע רגיש לא דלף", בטכניון מתחילים להעריך נזקים

שעות לאחר הפרסום על מתקפת סייבר על מוסדות הטכניון והתמונה מתחילה להתבהר. מומחים לסייבר מזכירים כי הטכניון אינו רק מוסד לימודי אלא גם מכון מחקר מתקדם שפגיעה בו וגניבת מידע ממנו הינה משמעותית לתחומים רבים
מערכת ice |  1
האקרים (צילום freepik)
זמן קצר לאחר הודעת דוברות המכון הטכנולוגי הטכניון כי במהלך שעות הלילה האחרון (בין שבת לראשון) הותקפו שרתי המוסד על ידי תוקפי סייבר והתמונה מתחילה להתבהר. "הכל עדיין ראשוני, אך זה נראה כמו מתקפת כופר פלילית ונראה שיש דרישה לתשלום מאוד גבוה, כ-80 ביטקוין שהם בסביבות 60 מיליון שקלים" אמר ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום סייבר בHIT מכון טכנולוגי חולון וממקימי מערך הסייבר בשב"כ.
ד"ר מנשרי הוסף ואמר כי ככל הידוע כעת, הרבה מערכות הושבתו וכל הסטודנטים הונחו להתנתק מן המערכת. לדבריו התקיפה בטכניון הינה משמעותית ביותר שכן המכון אינו רק מוסד חינוכי אלא גם מחקרי, לכן צריך לראות ראות מה היקף הנזק והאם ניזוקו מערכות המחקר של המוסד.
מנשרי הוסיף: "חשוב לזכור שהמתקפה בוצעה במהלך סוף השבוע, בזמן לילה ובמהלך חופשת סימסטר, כלומר הפעילות במערכות המחשוב של הטכניון בנקודת הזמן של המתקפה נמוכה יחסית, כלומר יתכן ומידת הנזק למערכות יחסית מוגבלת. כאן צריך לראות מה מצב הגיבויים של הטכניון".
אלכס שטיינברג מנהל מוצרים בחברת אבטחת המידע ESET מציין כי "המוטיבציה לגניבת מידע מהטכניון יכולה להיות מכמה סיבות, הראשונה היא על רקע מדיני, מדינות כמו איראן, סין ורוסיה למשל יכולות להפיק תועלת רבה מהמידע. בנוסף יתכן כי הם רוצים לגנוב את המידע כדי למכור אותו למי שיהיה מוכן לשלם עבורו וכך להרוויח".
שטטינברג מוסיף וטוען: "בהודעת הכופר שמופצת נראה התוקפים מבקשים סכום כספי גבוה, אך זה יכול להיות מסווה למטרות אחרות. ישנם מקורות שונים שמציינים כי גופים ביטחוניים ופרטיים מבקשים מהטכניון לבצע מחקרים אשר תוצאותיהם הן פרטיות ולא מיועדות לפרסום. אנו מקווים כי מידע רגיש לא דלף במסגרת המתקפה הזו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    6 מיליון
    א 02/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    6 מיליון ***
    סגור