בארץ

בקואליציה פועלים לחוק עוקף בג"ץ: נתניהו יוכל לקבל מיליונים מתרומות

הקואליציה פועלת לקדם חוק עוקף בג"ץ שיאפשר שראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל תרומות. במסגרת החוק, שאמור לעקוף את ועדת האתיקה, גם התרומות שנאספו עבור השירות המשפטי לכל משפחת נתניהו וגם תרומות לשירות רפואי יתאפשרו 
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הקואליציה פועלת בימים אלו לקדם חוק עוקף בג"ץ שיאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו, להכשיר את התרומות שקיבל מבן דודו מיליקובסקי, זאת לאחר שבג"צ דחה זאת. כך פורסם היום (שני) לראשונה ב-N12.
למעשה, החוק, אותו הציע ח"כ מהליכוד עמית לוי, אמור לעקוף את ועדת האתיקה ויאפשר לנתניהו לקבל את המיליונים שנאספו עבורו במימון המונים. גם התרומות שנאספו עבור השירות המשפטי לכל משפחת נתניהו וגם תרומות לשירות רפואי יתאפשרו במסגרת הצעת החוק.
על פי הצעת החוק, עובד ציבור יהיה רשאי לקבל תרומה כספית למימון הליך משפטי והליך רפואי הכרחי עבורו, עבור בן זוגו, וזאת בתנאי שבתרומה ייעשה שימוש רק למטרה לה נועדה, כך שגם משפחתו של בנימין נתניהו תרוויח מהחוק הזה, אם כמובן יעבור בסופו של דבר.
עוד נכתב בהצעת החוק החדשה כי עובד ציבור לא יקבל תרומה מתאגיד, מקטין או במזומן. בנוסף לכך, תיאסר קבלת תרומות על סך 2,500 שקל ויותר שיינתנו בעילום שם או ממי שלא ניתן לברר את זהותו. במקרה שבו תינתן תרומה בדרכים אלה, היא תוחזר לתורמים ואם לא ניתן לעשות זאת, היא תועבר ישירות לקופת המדינה.
ח"כ עמית הלוי מסר ל-N12 בעקבות הפרסום: "הצעת החוק הזו היא הגנה מוסרית בסיסית על כל עובד ציבור בשרות המדינה, באירועים חריגים ובלתי צפויים, ותוך שקיפות והקפדה מלאה, בהתאמה לכל הכללים הנהוגים בחוק הישראלי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך אפשר
    דני 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך אפשר להיות כל כך חמדן וחסר לב.מישהו חייב לעצור את הטירוף וחוסר הצדק והאנושיות.מאחל שכל רשע יתוגמל בידי השם
    סגור