בארץ

נתניהו מאשר: "קיבלנו בקשה ונשלח צוותי חילוץ גם לסוריה"

למרות שלא מדובר בבקשה פורמלית של משטר אסד - גורם מדיני ביקש מישראל סיוע בידיעתה של סוריה. האם המהלך נועד להראות נכונות של ישראל לסייע או שמא בכוונה לשמה? האם אסד עומד מאחורי הפניה? 
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו, בשאר אל-אסד (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, freepik, ויקיפדיה/ Kremlin.ru)
ראש הממשלה נתניהו עדכן כי התקבלה בקשה מצד הסורים לסיוע וישראל תישלח גם לשם צוותי חילוץ וסיוע. בעקבות רעידת האדמה בדרום טורקיה, הורה נתניהו להוציא משלחת חילוץ וסיוע לאזורים שנפגעו.
לא מדובר בבקשה רשמית של משטר אסד אך יתכן שהסורים פנו לרוסים בעניין. האם המהלך נועד להראות נכונות של ישראל לסייע או בכוונה לשמה? האם הפניה הבלתי רשמית לישראל נעשתה בידיעתו ואף ביוזמתו של אסד?
רה"מ נתניהו מתייחס לפניה ואומר: "קיבלנו פניה מגורם מדיני בקשה לסיוע הומניטרי לסוריה ואני אישרתי את זה. אניע מניח שזה יתבצע בקרוב".
ישראל כבר סייעה למורדים הסורים ולתושבי רמת הגולן שנפגעו במלחמת האזרחים בסוריה, בהקמת בית חולים שדה שנתן טיפול רפואי, בתרופות וגם במזון לאזרחים מורעבים. 
בינתיים בטורקיה: כוחות הצלה לצד מתנדבים רבים מחפשים נואשות אחר ניצולים מתחת להריסות הבניינים במספר ערים משני צדי הגבול. הרעידה הבוקר הורגשה גם בכל מדינת ישראל, מהצפון ועד אילת ואפילו עד קהיר שבמצרים. מוקד הרעידה היה מצפון לעיר גזיאנטפ בטורקיה, כ-90 קילומטרים מהגבול הסורי. לפי כוחות ההצלה הטורקיים, מרכזי הבריאות ובתי החולים בטורקיה גדוש בפצועים. כדי להתמודד עם העומס החריג, הטורקים נאלצו לרוקן מחלקות שלמות ולשלוח מאושפזים הביתה, כולל מחלקות יולדות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה