בארץ

נער עם צרכים מיוחדים עוכב ע"י שוטרים כי לא שילם באוטובוס

בן 14 שעלה לאוטובוס בחיפה ולא הצטייד בכרטיס, עוכב על ידי פקחים ושוטרים שנתנו לו קנס. אביו התלונן שהעיכוב היה מיותר, אך אגד טענה בתגובה: "האב סירב לזהות אותו בטלפון וקילל, עושה בבנו שימוש ציני"
מערכת ice | 
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock)
נער בן 14 עם צרכים מיוחדים עוכב על ידי שוטרים ופקחים באוטובוס של אגד ונקנס, מאחר ולא היה לו איך לשלם. אגד טען מנגד כי אביו של הנער סירב לזהותו.
ב-N12 פורסם כי הנער נסע ללא ליווי מביתו בשכונת יד לבנים בחיפה לבית הספר בשכונת הדר. כשעלה כרטיסן התברר שאין לנער כרטיס ודרך לשלם. לטענת אביו של הנער, האוטובוס נעצר בתחנת מרכז השמונה בעיר, שם עוכב על ידי פקחים ושוטרים ונקנס, ושוחרר רק עם הגעת האב למקום.

אביו של הנער התלונן: "לא הייתי מזמין משטרה או מעכב נער בגלל שהוא עלה לאוטובוס בלי לשלם. הייתי מתקשר לאב ומזהיר את הילד. אפשר היה לתת קנס מבלי לעכב את הילד ובלי משטרה. מדובר בנער עם צרכים מיוחדים, שקט ומופנם. חלק מהטיפול היה שהוא יתחיל לנסוע בתחבורה ציבורית לבד. לצערי הוא קיבל חינוך אחר היום בחסות משטרת ישראל וחברת אגד".
דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה: "הנהגים והמבקרים של חברת אגד מתייחסים ברגישות לבעלי צרכים מיוחדים, שרבים מהם נוסעים בתחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ ומתקפים את כרטיס הרב קו שלהם כמתחייב בחוק. למרבה הצער, לא ניתן בהכרח להבחין באלה הלוקים בצרכים מיוחדים מנטליים או שכליים. יחד עם זאת, במקרה זה מדובר בשימוש ציני של הורה במוגבלותו של בנו כדי לחמוק מתשלום של שקלים בודדים עבור הנסיעה".
"המבקרים שעלו לאוטובוס פנו לנער, הוא התקשר לאביו והגיש את המכשיר למבקרת אגד, שהסבירה לאב שכל מי שעולה ללא אמצעי תיקוף מקבל דו"ח. היא ביקשה מהאב את מספר תעודת הזהות שלו כדי לכתוב דו"ח אך האב העביר לה מספר שגוי למרות בקשות חוזרות ונשנות מצידה ואף קילל אותה. כאשר נוסע מסרב להזדהות בפני הפקח, מתבצעת פנייה למשטרה, שכן בפנייה יש חובה להזדהות. במקרה זה, גם כאשר הגיעה ניידת, האב סירב להזדהות בטלפון ומסר גם לשוטרים מספר תעודת זהות שגוי במכוון.
"לו באמת היה האב דואג לבנו הוא היה מצייד אותו באמצעי תיקוף. גם אם אמצעי התיקוף נשכח, הורה אחראי היה מזדהה באופן מיידי כדי לחסוך סבל מבנו, כפי שלא קרה במקרה זה. צר על השימוש הציני בנער עם צרכים מיוחדים והעובדה שההורה התלונן מקוממת במיוחד נוכח נתוני אי התיקוף של בני נוער העומדים על כ-50%. בכל מקרה זכותו של האב לערער בפני ועדת ערר במשרד התחבורה באשר לטיפול בנער, אשר נתפס ללא אמצעי נסיעה תקף בידו בתקווה שזו אכן בדיעבד תתחשב במצבו הבלתי ידוע והבלתי נראה של הנער".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה