בארץ

המכללות מצטרפות למחאה: "למנוע פגיעה בהפרדת הרשויות"

19 נשיאי מכללות אקדמיות מרחבי הארץ פרסמו נייר עמדה, בו הם מתנגדים ל"שינויים מרחיקי הלכת" שהרפורמה המשפטית של הליכוד מציעה
מערכת ice | 
מחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
המחאה נגד הרפרומה המשפטית של הליכוד ממשיכה להתרחב. הבוקר (שני) 19 נשיאים של מכללות אקדמיות מרחבי הארץ פרסמו מכתב בו הביעו את דאגתם בנושא "השינויים מרחיקי הלכת שהממשלה מתכננת". שולחי המכתב טענו שהשינויים המוצעים ברפורמה עלולים "לפגוע בהפרדת הרשויות ובאופייה הדמוקרטי והשוויוני של מדינת ישראל".
בנוסף לכך נכתב: "אנו מבקשים בזאת לקדם קריאה להישמרות מפני מהלכים העלולים לפצל את החברה הישראלית ולפגוע בחוסנה הייחודי והחיוני לכולנו. אנו קוראים לממשלת ישראל לשמור על הדמוקרטיה, על עצמאות הרשות השופטת ועל הפרדת הרשויות, ועל שוויון בין כל אזרחי המדינה ברוח מגילת העצמאות".
נשיאי המכללות טענו כי דמוקרטיה וחופש הם קריטיים ליכולת המחקר והפיתוח של המוסדות האקדמיים, לכן הם חשים אחריות לתת את דעתם על המצב. "אנו מבקשים שכל מהלך לשינוי מבנה המערכת הציבורית ייעשה אך ורק בהסכמה רחבה, ותוך שמירה על ערכי-היסוד המכוננים את המדינה מיום הקמתה, כפי שהם באים לידי ביטוי במגילת העצמאות" נכתב.
על המכתב חתומים בין היתר נשיאי המכללות: עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, האקדמית תל אביב-יפו, מכללת סמינר הקיבוצים- המכללה לחינוך, טכנולוגיה ואמנויות, אפקה המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, המכללה האקדמית ספיר, שנקר - הנדסה, עיצוב, אמנות ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה