בארץ

אלקין מצטרף למתקפה נגד דרעי: "בגלל הצרכים האישיים"

ח"כ זאב אלקין כבר לא עומד מהצד, מיישר קו עם מפלגתו ומשלח חיצי ביקורת במי שהיה שותף טבעי עד לאחרונה  
דוד זולדן |  1
זאב אלקין, אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
חבר הכנסת זאב אלקין מהמחנה הממלכתי, מצטרף למתקפה על הרפורמה במערכת המשפט וטוען כי "המטרה העיקרית של הרפורמה היא להחזיר את דרעי לשולחן הממשלה". עוד אמר אלקין: "זו כבר לא מדינה מערבית דמוקרטית".
את הדברים אמר אלקין בראיון לניסים משעל וגיא פלג ברדיו 103fm ובפתח דבריו תקף את נתניהו: "היות ונתניהו לאט לאט מתחיל להיות יחד עם הקואליציה שלו נגד כמעט הכול במדינה, אז הכול זה כבר אופוזיציה. לפי רמת ההתבטאות לפסק דין בעניין של דרעי גם השופטים השמרניים ביותר, שתמיד התגאו במינוי שלהם לבית המשפט העליון, גם הם היום אופוזיציה, כי הם העזו לפסול את דרעי. אין לזה גבול. אם כל המדינה אופוזיציה יכול להיות שהוא צודק, שבהחלט קם נגדו".
כשנשאל אלקין האם נתניהו צריך להתכופף מפני סנקציות של חברות כלכליות בינלאומית, הוא ענה כי "אנחנו לא נמצאים בשיח הזה שמישהו פה מזמין להפעיל סנקציות. ברור שבסוגיות פנימיות של מדינת ישראל - ישראל צריכה להכריע, אין פה שאלה" 
הוא ציין כי "יש אפס רצון להידברות, הם רוצים ללכת עד לקצה, הרפורמה היום משנה את פניה. זה כבר לא וויכוח אידיאולוגי על מספרים או איך צריכה להיראות פסקת ההתגברות - יש מטרת על, לפתור את הבעיות של דרעי, למנות אותו לשולחן הממשלה. בדבר כזה אין סיכוי שנוכל להגיע להבנות. כל המערכת הזו, בגלל הצרכים האישיים של דרעי, דוהרת להתנגשות חזיתית כי זו מטרת העל שהציבו אותה".
"הרפורמה המשפטית תפטור את הבעיות המשפטיות של דרעי ונתניהו. לדבר כזה יהיה בלתי אפשרי להגיע להסכמות. אתה רואה אותנו מעקמים את החוק יסוד פעם אחר פעם? למנוע כל ביקורת שיפוטית. אנחנו הולכים לכיוונים אחרים לגמרי, זו כבר לא מדינה מערבית דמוקרטית. לדבר כזה אין סיכוי שנוכל לתת יד. כרגע זו מטרת העל שנתניהו וחברי הקואליציה פועלים - זו רפורמת דרעי", טען חבר הכנסת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם אני רוצה חוק פרסונלי-עוד לא עברתי על החוק,אבל עכשיו (ל"ת)
    אמירה 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור