בארץ

נתניהו וסאליבן בחנו דרכים לעצירת הגרעין האיראני

ראש הממשלה נתניהו נועד עם היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, ואמר כי "אנחנו רואים בכם שותפים נאמנים בעניינים של ביטחון משותף וקידום השלום"
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, שהגיע לביקור בירושלים כחלק מביקורו המדיני בישראל.
"ג'ייק, טוב לראותך שוב בירושלים. אני מכיר את הנשיא ביידן זה 40 שנים בתור ידיד גדול של ישראל, אני יודע כמה הוא בוטח בך בעניינים של ביטחון לאומי" אמר נתניהו בפתח הפגישה. "עליך לדעת שאנחנו רואים בכם שותפים נאמנים בעניינים של ביטחון משותף, וכמובן קידום השלום.
"היום אתה מגיע בזמן מיוחד של אתגרים רציניים לביטחון שלנו והזדמנויות נרחבות לשלום" הוסיף. "אני משוכנע שדרך עבודה משותפת נוכל לעמוד באתגרים ולהגשים את ההזדמנויות. זה מחזק את הברית ביננו, שהיא יוצאת מן הכלל, ויכול גם לשנות את האזור וההיסטוריה".
עוד אמר נתניהו כי "אני מצפה לדיון שלנו. העליתי לא מעט נושאים לדיון אחד, אך אינני סבור שמדובר בהגזמה. ככל שנעבוד יחד, נוכל להגשים את הפוטנציאל הגדול עבור העמים שלנו, האזור והעולם כולו. ברוך הבא".
לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, בפגישה נתניהו וסאליבן דנו בהתמודדות משותפת לעצירת תכנית הגרעין האיראנית ופעילותה של איראן באזור. נתניהו הודה על מחויבות הנשיא ביידן כי לאיראן לא יהיה נשק גרעיני, כשהשניים ברכו על חשיבות היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארה"ב ועל הצורך בהעמקתם.
עוד דנו השניים בצעדים הבאים להעמקת הסכמי אברהם והרחבת מעגל השלום, בדגש על פריצת דרך מול סעודיה. נתניהו ציין כי המהלכים האחרונים של הפלסטינים בזירה הבינלאומית הם מתקפה על ישראל ומחייבים אותנו בתגובה.
בפגישה המורחבת השתתפו מהצד הישראלי: השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר, ראש הסגל צחי ברוורמן, היועץ לביטחון לאומי ור' המל"ל צחי הנגבי, ומהצד האמריקאי: יועץ הנשיא לענייני המזרח התיכון ברט מקגורק, וכן שגרירי שתי המדינות: שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג ושגריר ארה"ב בישראל תומאס ניידס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה