בארץ

ראש בראש: היועמ"שית ונתניהו בעימות פומבי על "פרסום כוזב"

"צר לנו שראש הממשלה בחר לשתף פרסום כוזב" – כך הגיבה היועצת המשפטית לממשלה בהרב-מיארה על פרסום הידיעה של מקורבו יעקב ברדוגו, כאילו דחפה את מפקד להב 433 לפתוח בחקירות נגד חברי הקואליציה
מערכת ice |  3
בנימין נתניהו, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)
המתיחות היתה ברורה אבל עד היום לא צפה מעל פני השטח: הבוקר התפוצץ עימות פומבי ראשון בין היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה וראש הממשלה בנימין נתניהו.
בהרב-מיארה תקפה הבוקר (חמישי) את נתניהו, אחרי שבחר לשתף בטוויטר פרסום שלפיו כביכול היא שוחחה עם ראש להב 433, ותהתה מדוע הוא לא פותח בחקירות נגד חברי הקואליציה. "צר לנו שראש הממשלה בחר לשתף פרסום כוזב", כתבה היועמ"שית בתגובה.

תחילת הפרשה כאשר ראש הממשלה צייץ אתמול בטוויטר צילום מסך, בו פרסם מקורבו והפרשן הפוליטי של חדשות 14, יעקב ברדוגו, אודות "שיחה מטרידה" שלכאורה נערכה בין היועצת המשפטית לממשלה, לבין ראש להב 433. לפי הפרסום דרשה בהרב-מיארה כי יפעל נגד ח"כים מהקואליציה.
 
בעקבות הפרסום בערוץ 14 והציוץ של ראש הממשלה, הגיעו פניות רבות אל לשכת היועצת המשפטית, שהכחישה את הדברים וכאמור הביעה צער שנתניהו מפיץ פייק ניוז.
אין זו הפעם הראשונה שנתניהו משתף פרסומים של ערוץ 14 (לשעבר 20), הנחשב מקורב אליו. טרם הבחירות האחרונות ביקש רה"מ דאז יאיר לפיד להכריז על ערוץ 14 כ"גוף פעיל בבחירות", וציין בין היתר כי פרשן הערוץ יעקב ברדוגו משתתף במשאים ומתנים כמייצג את נתניהו מטעם הליכוד. העתירה נדחתה.
כזכור, היועמ"שית שמונתה על ידי שר המשפטים הקודם גדעון סער ונחשבת "סדין אדום" בממשלה החדשה, לא הוזמנה לישיבת הממשלה הראשונה. לאחר מכן הזמין אותה רה"מ נתניהו לפגישת עבודה, ובלשכתו הודיעו כי הפגישה "עסקה בנושאים השוטפים שעומדים על הפרק". עוד לפני הבחירות האחרונות רמזו גורמים בקואליציה כי בהרב-מיארה תוחלף, אך נתניהו הכחיש את הפרסומים. עתה נותר לראות כמה זמן יחזיק מעמד השידוך ומאיזה כיוון יגיע הפיצוץ הבא בין הצדדים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חייבים להחליף אותה
    לוי ציון 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היועמשית הזאת נגד הממשלה וצריף להעיף אותה לקיבנימט
    סגור
  • 2.
    כוזב זה השם השני של ביבי (ל"ת)
    שופט רחבה 01/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 1.
    היועמשית כמינוי פוליטי של סער
    אמנון 01/2023/12
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כל הפעולות שלבהרב היו פוליטיות ללא קשר לחוק יש לפטרה מיד כי כל יום שהיא יושבת בפרקליטות זה פגיעה אנושה ביכולת הממשלה לשלוט מה גם שיש שמועות שהיא דורש לחפש שחיתות מ 433 לא מהצד השמאלי של המפה אלא רק מהצד הימני על מנת ליכאורה לתפור עוד תיק
    סגור