בארץ

האם מח"ש בדרך לחקור את פרקליט המדינה?

האם המחלקה לחקירות חוקרים (מח"ש) בדרך לחקור את פרקליט המדינה? על פי הצעת חוק חדשה של ח"כ מטעם הליכוד משה סעדה, התשובה היא חיובית

מערכת ice |  3
משה סעדה (צילום פייסבוק/ משה סעדה)
בדרך לטלטלה? הצעת חוק חדשה של ח"כ מטעם הליכוד משה סעדה תרעיד את מח"ש. בהצעת החוק מציע סעדה, בעברו בכיר ומ"מ ראש מח"ש, להוציא את מח"ש מידיה של הפרקליטות והכפפתה לשר המשפטים והוספת סמכויות נוספות ובהן חקירת פרקליטים, לרבות פרקליט המדינה, זאת על פי פרסום ב'ישראל היום'.
כיום, מח"ש היא מחלקה שפרקליטות המדינה של מדינת ישראל, שתפקידה לחקור האשמות בדבר ביצוען של עבירות פליליות על ידי אנשי משטרת ישראל ואף יכולה לחקור חשדות לביצוע עבירות פליליות שבוצעו על ידי אנשי שב"כ.

בהצעת החוק החדשה של סעדה כתוב כי "מנהל המחלקה יתמנה על ידי שר המשפטים" ו"המחלקה נושאת באחריות מנהלית למילוי תפקידה בפני שר המשפטים, והיא נתונה לפיקוחו המנהלי של המנהל הכללי של משרד המשפטים".
"כאשר החלטות בעניין פתיחת חקירה, פיקוח על החקירה במח"ש והגשת כתב אישום נגד קצין משטרה בכיר נתונות לפרקליט המדינה. כל עוד מח"ש שהיא חלק אורגני מהפרקליטות, לא ניתן לצפות לחקירה חסרת פניות כאשר מדובר בבכירים במשטרה, שעימם יש קשרי עבודה הדוקים", מוסברת הסיבה בגינה רוצים להוציא את המחלקה מידי הפרקליטות.
"מן הצד השני, גם כאשר מדובר בחקירת חשדות נגד אנשי הפרקליטות, מי שמוסמכת כיום לעסוק בכך זו המשטרה, וניגוד העניינים החמור שהוזכר לעיל עומד בעינו", מתייחסת ההצעה גם לצידה השני, הפרקליטות שאמונה כעת על ניהול התהליך.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    החתול שומר על החלב
    ש.ע 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סעדה צודק.. הפרקליטות מכפה על המשטרה ועל פרקליטיה שסרחו ושומרת עליהם מכוח יחסי העבודה ההדוקים יחדיו.... לא לשווא התנגדה הפרקליטות לביקורת של השופטת הילה גרסטל.. הם חששו כי תוציא החוצה את התועבה
    סגור
  • פקק פקק
    דנה לוי 03/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משחקי נקמה
    סגור
  • 1.
    פרקליטות שחיתות
    סימה 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סעדה כל הכבוד. ישר כח
    סגור