בארץ

בעקבות איסור כניסה של אתיופים לארץ: תוגש תלונה למבקר המדינה

לאחר שהרשות לאוכלוסין והגירה מנעה כניסה של תיירים נוצרים מאתיופיה לכבוד חג המולד, לשכת מארגני התיירות הנכנסת מודיעה שתגיש תלונה נגד מנכ"ל הרשות למבקר המדינה
מערכת ice |  1
נמל תעופה בן גוריון (צילום Magma Images)
לפני מעל לשבוע נחשף שרשות האוכלוסין וההגירה מנעה כניסה של כ-100 קבוצות תיירים נוצרים מאתיופיה לכבוד חג המולד. הסיבה האפשרית לכך הייתה הסכסוך בין הרשות לבין שגרירות אתיופיה באשר לרצונה של הרשות לגרש אתיופים מהארץ לאפריקה.
על אף שלכאורה המצב נפתר וקבוצות אלו הורשו להיכנס (באיחור), לשכת מארגני תיירות נכנסת לא יוותרו לרשות על הצעד מעורר המחלוקת הזה ויפנה למבקר המדינה. מנכ"ל הלשכה, יוסי פתאל, כתב: "המטרופולין הבירוקרטי של ישראל מנוהל ע"י עובדי מדינה המכונים באופן מסורתי 'משרתי ציבור'. ברבות הימים ובכוח השררה שידרגו 'משרתי הציבור' את מעמדם ושמם ל'פקידי מדינה'. היוצרות התהפכו, המשרתים הפכו לאדונים והציבור הפך למשרתם".
לכך הוסיף: "בין אותם אזרחים אתיופיים אותם מבקשת ישראל לגרש לבין קבוצת התיירים מאתיופיה המבקשים לעלות לרגל לישראל, אין שום קשר למעט היותם אזרחים אתיופיים. כל ניסיון לקשור בין התיירים למועמדים לגרוש אינו קיים ולא ניתן למצוא עבורו עילות בלשון החוק והתקנות".
פתאל המשיך ותקף באופן ישיר את החלטותיו של מנכ"ל הרשות, תומר מוסקוביץ. לטענת פתאל רק לאחר שהחליט מוסקוביץ על פעולת הסחיטה הזו ולאחר שמשרד החוץ גישר והביא לכתיבתו של נייר הסכמות, הוא הסכים את כניסתם של התיירים: "תיירים שהיו אמורים להגיע בימים שחלפו איבדו את כספם והגעתם לארץ נמנעה".
פתאל הוסיף שעקבות המקרה הלשכה תגיש תלונה נגד הרשות למבקר המדינה לנציבות שירות המדינה וזאת על מנת שאלו יבחנו את תפקודו של מוסקוביץ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל אתיופיה רוצה לבוא לגור כאן.
    מ 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדאי לעצור דברים בזמן
    סגור