בארץ

דריכות במערכת הפוליטית לקראת הכרעת בג"ץ ביום ראשון

תם הדיון בבג"ץ שעסק מהבוקר בסאגת מינויו של דרעי לשר בממשלה. דריכות במערכת הפוליטית לקראת ההכרעה ביום ראשון
דוד זולדן |  1
אסתר חיות, אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
תם הדיון בבג"ץ על פסילת חוק דרעי וביטול המינוי של יו"ר ש"ס כשר הפנים והבריאות, ההכרעה צפויה להתפרסם ביום ראשון הקרוב. אחר שהשופטים אמרו לנציג ש"ס כי דרעי לא נבחר כשר אלא כחבר כנסת, השיב שמחוני בא כוחה של המפלגה כי: "הנחת העבודה של 400 אלף בוחרי ש"ס שיצאו להצביע, היא שדרעי יהיה שר".
עו"ד דפנה הולץ לכנר, שהגישה את העתירה מטעם קבוצת "מבצר הדמוקרטיה", אמרה כי "אני מתרשמת שבית המשפט בחן בצורה מאד יסודית ונוקבת את העובדה שעומד אדם שרוצה להתמנות לשר בכיר בממשלת ישראל עם עבר פלילי מאד מורכב, של 3 עבירות פליליות ושחיתות שלטונית מהמדרגה הגבוהה ביותר".
היא ציינה כי "בשנה שעברה הוא עמד מול שופט ואמר שהוא עוזב את החיים הפוליטיים לשם מניעת קלון, כדי לברוח מהחלטה בסוגיה" הוסיפה והזכירה. "אני התרשמתי שבית המשפט רואה את זה בצורה חמורה ורואה את הדברים, ועל אף שראש הממשלה רוצה אותו לצדו ואומר שזה איש אחראי ובוגר – בית המשפט ישקול גם את השיקולים הנוספים. אנחנו מאד מקווים שהוא יקנה להם את המשקל שצריך, ויקבע שמינוי מסוג זה נגוע בחוסר סבירות קיצונית".
היועמ"ש סבורה כי המינוי של דרעי לוקה בחוסר סבירות קיצוני ויש להורות על ביטולו. הכנסת לא התייחסה לשאלת הסבירות, ונתניהו ודרעי סברו כי אין בעיה במינוי. כתוצאה, השאלה המרכזית בדיון הייתה האם עמדתה של היועצת המשפטית לממשלה לבטל את המינוי של אריה דרעי לשר תתקבל או לא.
נציגת הכנסת, עו"ד ענת גולדשטיין, אמרה לשופטים כי לעמדת הכנסת אין לבג"ץ סמכות לפסול חוקי יסוד, דבר שקומם עליה חלק מהשופטים. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה ששמו בכלל עולה כמועמד מדהים אותי
    עמי 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה מושחתת הפענו להיות מדינת עולם שלישי בכל מוקדי הכוח נמצאים אינדיאנים חסרי בינה ודעת
    סגור