בארץ

זעם באופוזיציה על לפיד שהמריא לפריז למרות הדיון בבג"ץ

תחת הסלוגן "עוצרים את הטירוף - נלחמים על המדינה", הפגינו נציגי יש עתיד בכנסת מול בית המשפט העליון ושילהבו את המפגינים, שחסמו כבישים ויצרו פקקים בכניסה לבירה. ראש האופוזיציה, יאיר לפיד לא היה שם
דוד זולדן |  3
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד המריא היום לחופשה בפריז יחד עם רעייתו ליהיא בזמן שבג”ץ דן בסאגת מינויו של דרעי לשר ו"מחנה השינוי" יוצא לרחובות. הביקורת מבית לא אחרה לבוא והרשת גועשת ומתפוצצת על לפיד.
חברי סיעת יש עתיד הגיעו היום עם מאות פעילי המפלגה, להפגנה מול בג״ץ כנגד המהפכה השיפוטית ומה שהם מכנים: "הרס שלטון החוק". כבישים נחסמו ונוצרו פקקים בכניסה לעיר עד שהמשטרה בודדה את אזור ההפגנה והותירה את המפגינים בגפם. הם היו בגפם עוד לפני שהמשטרה התערבה משום שראש האופוזיציה לא היה נוכח שם.
בהודעה מטעם המפלגה נכתב: "הממשלה הקיצונית והמטורפת הציגה אמש רפורמה הרסנית שמטרתה היחידה היא הרס מוחלט של המבנה החוקתי ופגיעה אנושה בדמוקרטיה. אנחנו נמשיך להילחם בכנסת וברחובות נגד רפורמת ההפקרות, פסקת הסחטנות והרס מערכת המשפט. אנחנו נילחם נגד הטירוף הזה בכל כוחנו וביום שנחזור לשלטון - כל השינויים האלה יבוטלו".
ח”כ מרב כהן מיש עתיד גוננה על היו"ר: “מה שהוא עושה בסוף שבוע פרטי במימונו זה העניין שלו וזה ממש לא העיקר. יאיר רתום למאבק בכל רמ”ח איבריו”. מנגד, ח"כ אריאל בוסו מש”ס התלוצץ: “במקום לצאת לגשרים אתה טס? ‏לא רציני”. העיתונאי והמגיש בן כספית לא טמן ידו בצלחת: “אם הוא היה שואל אותי הוא לא היה צריך לטוס בהקשר הסימבולי, אבל הוא אדם אחר, זה לא נתניהו”. העיתונאי הוותיק ציון נאנוס: “יאיר לפיד מדבר על מצב חירום והרס הדמוקרטיה. דברים כדורבנות. אבל כשלמחרת בבוקר הדבר הראשון שהוא עושה הוא לא נניח להתייצב להפגנה אלא לנסוע לפריז – איזה מסר בדיוק הוא משדר?”.
לפיד מצידו טרח להבהיר כי: “ביום רביעי בלילה עבדתי עד מאוחר, כמו תמיד. בחמישי נסעתי לסוף שבוע עם ליהיא. חמישי עד ראשון בבוקר. אני לא יודע אם מגיע לי, אבל בטוח שמגיע לה. זו הייתה השנה-וחצי המטורפת בחיינו. היא לא הצטרפה אלי לאף נסיעה רשמית, לא כשר חוץ ולא כראש ממשלה. לא היו לנו תכניות גדולות. לראות תערוכה, לאכול ארוחת ערב רומנטית, לטייל הרבה ברגל. אלא שאז התברר שלהרבה מאוד אנשים היה הרבה מאוד דברים להגיד על זה. הם החליטו שאם אני לא פה יומיים וחצי, זה אומר שאני לא מחויב למאבק על הדמוקרטיה הישראלית. אני שונא להתגונן ואני שונא להתלונן, אבל יש גבול.
לפיד ציין כי “כל החיים שלי מוקדשים למאבק על הדמוקרטיה הישראלית. אין שום דבר שחשוב לי יותר. הפסדתי מיליוני שקלים והוספתי אלפי שערות לבנות, אבל אני לא מתחרט לרגע. המאבק על שפיותה של מדינת ישראל הוא משימה קדושה. זוהי זכות גדולה להנהיג את האנשים שהחליטו שהם לא יוותרו".
 
לפיד הדגיש כי “לא עולה בדעתי לרגע לסגת, לוותר או לעשות פשרות. כן עלה בדעתי שאחרי שהובלתי מבצע צבאי, הסכם עם לבנון, ניהול יומיומי מתוח של המערכה בג’נין ושכם, מערכת בחירות לא פשוטה, אני רוצה לקחת יומיים וחצי לנשום רגע, לחשוב רגע, ללכת עם אהובתי יד ביד ברחובות פריז ולשאול גם אותה איך היא מתמודדת.
לסיום הסביר: “שילמתי מכספי הפרטי על כרטיסי הטיסה, שילמנו על הדירה הקטנה ליד מגדל אייפל, וגם את הארוחות ואת המתנה המסורתית ליעלי. אני מבין שיש כאלה שחושדים בי שנהניתי. הם צודקים. שנינו היינו צריכים את הנסיעה הזו כמו אוויר לנשימה. ביום ראשון אני חוזר, להמשיך את המאבק בכל הכוח, עד שנפיל את הממשלה הנוראה הזו”.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לפיד
    אלכס 01/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יכול לפיד לעשות בשישי שבת. השמאל והתקשורת מפמפמים אוויר חם. האתרים והחדשות הפכו בעיתיים . אין מה לשדר. תנו לחיות בשקט.
    סגור
  • 2.
    נהנהן מספר 1 ושהמפגינים ייז.. נו (ל"ת)
    קק 01/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לפידות
    אזרח 01/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי השמאל יבין, שלפיד לא ראוי לנהל אפילו בוטיק? האיש רק מסית, בזה הוא טוב. חכו שיחזור, תראו כמה הוא טוב בזה
    סגור