בארץ

היועמ"שית מטילה פצצה: "יש לפסול מינוי אריה דרעי לשר"

היועצת המשפטית לממשלה הגישה לבג"ץ את עמדתה הנחרצת נגד "חוק דרעי" וטענה בלהט כי "יש לבטל את המינוי של דרעי לתפקיד שר כיוון שהמינוי אינו סביר באופן קיצוני"
דוד זולדן |  2
אריה דרעי, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יממה לפני הכרעת בג"ץ בסוגיית מינויו של דרעי לשר, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הגישה היום את עמדתה לבג"ץ השוללת את מינויו של דרעי לשר.  
לדברי היועמ"שית: "עתירות אלה מעוררות סוגיות כבדות משקל, בנושאים מהחשובים שניתן להעלות על הדעת – סמכותה של כנסת ישראל לחוקק ולתקן חוקי יסוד, לצד אמות המידה והשיקולים הרלוונטיים למינוי שר בממשלת ישראל. לעניין תיקון החקיקה, עמדת היועצת המשפטית לממשלה היא שיש לדחות את העתירות בעניין זה. זאת, שכן האופן שבו פותחה בפסיקה האפשרות המשפטית לפסול חוקי יסוד בשל שימוש לרעה בסמכות של הכנסת לחוקק חוקי יסוד, אינה מאפשרת לבית המשפט להתערב בתיקון חוק היסוד".
מיארה סבורה כי "מינוי דרעי לשר חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות ודינו בטלות".
העמדה של היועצת מתמקדת בקלון שדבק במעשיו של דרעי, ונסיבות התיקון של הוראת הכשירות בחוק היסוד שנועדו לייתר את הצורך לבחון את סוגיית הקלון נוכח הרשעתו של דרעי בפלילים כתנאי למינויו לשר.
בעמדת היועצת נלקח בחשבון הזמן הרב שחלף מאז בוצעו עבירות השחיתות השלטונית, ולכן ניתן להן משקל נמוך. מצד שני, ניתן משקל לכך שאין מדובר "מעידה חד פעמית" אלא בדפוס חוזר של ביצוע עבירות, רובן במהלך כהונה בתפקיד ציבורי או בסמוך לחזרתו של דרעי לחיים הפוליטיים, באופן המלמד על יחסו לשלטון החוק.
עמדתה של מיארה ברורה וחד משמעית: ההחלטה למנות את דרעי לשר אינה נותנת משקל לחומרה של מצב שבו חבר כנסת עובר פעם נוספת עבירות שיש עמן קלון, ואינה מבטאת את משקלם הכבד של שיקולי טוהר מידות ושלטון החוק של האוחזים בהגה השלטון. לפיכך, היא חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למנות רמטכ"ל חודש לפני בחירות זה סביר בעיניה
    רז 01/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאשר הסכם שערורייתי עם לבנון זה סביר בעיניה . אבל מינוי דרעי זה לא סביר למה? כי גדעון סער לא מאשר
    סגור
  • 1.
    למנות רמטכ"ל חודש לפני בחירות זה סביר בעיניה
    רז 01/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאשר הסכם שערורייתי עם לבנון זה סביר בעיניה . אבל מינוי דרעי זה לא סביר למה? כי גדעון סער לא מאשר
    סגור