בארץ

בן גביר משיב אש לגפני: "פחות מתאים שתטיף מוסר"

לשר ביטחון לאומי נמאס להבליג ולנשוך שפתיים נוכח התקפות החרדים בתגובה לעלייתו להר הבית וכעבור שתיקה רועמת וממושכת הוא עולה להתקפה נגד גפני: "מפלגה שלא רוצה להיות בממשלה, כדי לא לשאת באחריות על המדינה, פחות מתאים שתטיף מוסר"
 
דוד זולדן | 
משה גפני (צילום אתר הכנסת)
בפתח ישיבת ועדת הכספים, התייחס ח"כ גפני לעלייתו של בן גביר להר ותקף אותו: "אני חושב שזה לא בסדר. במקום שיש בו את קודשי הקודשים אסור לעלות לשם. לכן כל הרבנים הראשיים לדורותיהם אסרו את זה, ואמרו שזה חיוב כרת". עוד ציין גפני כי: "במישור הפרקטי, איש ציבור שמראה דרך לציבור שלם זה לא בסדר, אני מכבד אותו אבל זה דבר שאסור. לצד העמדה ההלכתית, לא מרוויחים מזה כלום, סתם מתגרים בכל העולם. זה שאתה לא עולה – זה לא אומר שזה לא שלי, להפך זה קודש הקודשים. אין פה חילוק בין הציונות הדתית לעמדה החרדית, לעמדת הרוב המכריע הדבר אסור".
בתגובה צייץ בן גביר: "הרב גפני, מעריך אותך מאוד אבל סבור שמפלגה שלא רוצה להיות בממשלה, כדי לא לשאת באחריות על המדינה, פחות מתאים שתטיף מוסר".
בן גביר נימק את המהלך שעורר סערה ציבורית והזמין מתקפה דיפלומטית על ישראל גם מצד ארה"ב: "הר הבית הוא לא רק עניין דתי (והרבנים שלנו קובעים שמצווה לעלות!), זה גם סמל לריבונות ומשילות והאויב בוחן אותנו לפי מעשינו שם. במשמרת שלנו, ישראל לא תיכנע לחמאס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה