בארץ

סמוטריץ' עושה תרגיל לחרדים: זה המס החדש שבדרך

במקביל להצהרות על ביטול המס על השתייה המתוקה, שר האוצר הורה את הפקידות הבכירה לבחון העלאת מס על רחב כוללני ומקיף על מזון לא בריא
מערכת ice |  2
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
כשברקע הדיווחים על ביטול המס על השתייה המתוקה והחד פעמי, שר האוצר הנכנס בצלאל סמוטריץ', ביקש מהפקידות הבכירה באוצר לבחון מס רחב וכוללני ומקיף יותר שיושם על מזון לא בריא שיחליף את המס הנוכחי, כך לפי פרסום כלכליסט.
ככל הנראה, המס החדש שהוצע מגיע כתגובה לביקורות הרחבות מטעם מומחי בריאות בנוגע ביטול המס על שתייה ממותקת שטענו שהצעד יפגע באוכלוסייה שעליה סמוטריץ' מנסה להגן – הציבור החרדי.
בסביבת שר האוצר הסבירו כי חרף התנגדות גורמי הבריאות, השר סמוטריץ' היה מחויב לביטול המס שכן המהלך היה חלק מההסכמים הקואליציוניים שמטרתם הייתה לבטל את מדיניות שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן.
לפי פרסומים, במשרד האומר מבינים כי הביטול הוא מהלך פוליטי פופולרי, שעליו אך כאמור מנוגד לכל עיקרון כלכלי ורפואי. כאן המקום לציין שישראל נמצאת במקום הראשון במערב בכריתת גפיים בגלל סוכרת. מתוך כך בימים אלו שוקדים בכירי אגף התקציבים במשרד האוצר על פתרון שלא ירגיז את החרדים מחד גיסא, יטיב עם האזרחים וירחיק אותם ממזון מזיק מאידך.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    החילוניים ישלמו מס על חילוניותם
    טרובדור 01/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמוטריץ מתכנן שכל חילוני ישלם מס מיוחד על האידאולוגיה שלו לאוצר המדינה. יוטל מס על גידול כלבים וחתולים. כל משפחה חילונית תצטרך להקצות מיטה מתקפלת למשגיח כשרות שיחיה איתה ויטיל קנסות על כל אוכל לא כשר. ילדים חילוניים יצטרכו ללמוד משנה ותלמוד ומי שלא יגדל פאות וילך עם ציצית יוטל עליו מס מיוחד. כנ"ל כיפה על הראש. השב"כ יבצע האזנות סתר למשפחות חילוניות. התבטאות נגד ביבי, סמוטריץ, בן גביר או מעוז תגרום לעילת מס מיוחדת. רק חילוניים ילכו לצבא ורק חילוניים יעבדו. החילוניים יסומנו בתג מיוחד או בנקב עם עגיל שעבוד באוזן.
    סגור
  • 1.
    מס על ממותקים זו אכיפה בררנית שמונעת על פי הטעם
    רמץ 01/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המס על הממותקים היה אכיפה בררנית שבחרה להעלות מס רק על אוכלוסיות ופרטים שבחרו לשתות ממותקים על פי טעם והעדפה. אז ממתי "משטרת הטעמים" בישראל של ליברמן ולפיד מחליטה לכפות את רצונה על אוכלוסיה ספציפית? קוראים לזה אכיפה בררנית והטלת מס על אוכלוסיות מסוימות. לברמן באותה מידה היה יכול להטיל מס רק על רוכשי הונדה.
    סגור