בארץ

שיא של שנים: עלייה חדה במספר חללי צה"ל ב-2022

נתון עצוב: 44 חיילי צה"ל מצאו את מותם במהלך שנת 2022 כתוצאה מפעילות מבצעית, תאונות, מקרי התאבדויות ומחלות. עליה חדה לעומת 31 חללים בשנה קודמת
מערכת ice | 
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
44 חיילי צה"ל בסדיר, קבע ומילואים מצאו את מותם במהלך שנת 2022, עלייה חדה בכמות החללים לעומת 31 בשנה שעברה. כך עולה מנתוני אגף כוח האדם שפורסמו היום. 
לפי הנתונים, שלושה מהחללים נהרגו בפעילות מבצעית (רס"ן בר פלח, הלוחמת נועה לזר, ולוחם גבעתי עידו ברוך ז"ל). שלושה חיילים נהרגו בתאונות מבצעית (קציני אגוז איתמר אלהרר ואופק אהרון, וכן לוחם כפיר נתן פיטוסי ז"ל).
שלושה מהחללים נפלו במהלך פעילות מבצעית ב"שובר גלים", 17 בתאונות שונות (תאונות דרכים, תאונות אימונים ועוד), 14 חיילים שמו קץ לחייהם, ו-10 נפטרו כתוצאה ממחלות. בנוסף נפצעו קשה אשתקד 158 חיילים.

ראש מטה אגף כח אדם בצה"ל, תא"ל יורם כנפו, אמר בתגובה לנתונים: "חווינו שנה מורכבת בהיבטי הנפגעים, היו תאונות קשות שבהם איבדנו חברים ומשרתים יקרים. אנחנו עושים כל מאמץ אפשרי להוריד את מספר החללים. בעקבות המספרים נקטנו בתוכנית שנקראת סדרי בראשית ששמה דגש על בטיחות במטרה להוריד את המספרים ולמנוע תאונות ואסונות. במהלך חודש מארס עצרנו אימונים והעברנו הדרכות.
על נושא האובדנות אמר תא"ל כנפו כי "זו סוגיה קשה מאוד שקיימת בכל הצבאות בעולם. אנחנו עוסקים בזה רבות וסופרים 14 חללים לעומת 11 בשנה הקודמת. אנחנו בתהליך עם תוכנית סדורה בצה"ל להקטנה של נושא האובדות במטרה לעשות הכל כדי להקטין את המספרים. רובם בשירות חובה ורובם גברים. מתוך ה-14 ישנם שני חיילים בודדים. הקמנו את מרכז בודדים שזמין כל הזמן גם לחיילים גם להורים שלהם בחו"ל וגם למפקדים והמאמצים המטרה היא לתת נגישות מירבית לחיילים בודדים כי מבחינתו כל חייל הוא עולם ומלואו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה