בארץ

עולים חדשים צריכים להוכיח שהשתקעו בישראל כדי לקבל דרכון

פחות משבוע אל תוך התפקיד השר דרעי מנחה את רשות האוכלוסין וההגירה לקדם תיקון לחוק הדרכונים שידרוש מעולים חדשים להוכיח שהשתקעו בארץ טרם יקבלו דרכון ישראלי
מערכת ice | 
אריה דרעי (צילום הדס פרוש פלאש 90)
שר הפנים והבריאות החדש, אריה דרעי, מתחיל לפעול במסגרת המשרדים שניתנו והשבוע הוא מוציא הנחייה חדשה לרשות האוכלוסין וההגירה. על פי הדיווחים דרעי הנחה את הרשות לקדם תיקון בחוק הדרכונים שיחזיר אותו למתכונת שהונהגה עד שנת 2017.
על פי המתכונת החדשה, במידה ותאושר, העולים החדשים ארצה יהיו מחויבים להוכיח שהשתקעו בארץ טרם יקבלו את הדרכון לו הם זכאים. בכך תבוטל ההקלה הוקנתה במסגרת החוק, שלא דרשה זאת ועל כן הביאה לכך שעולים רבים הגיעו ארצה, קיבלו דרכון ואז חזרו למדינת המוצא שלהם.
השר דרעי אמר: "הרכבת האווירית, במסגרתה זכאי חוק השבות מנצלים את זכותם לדרכון ולסל קליטה ולאחר זמן קצר חוזרים למקום מוצאם אינה מתקבלת על הדעת. יש להעניק מעמד ודרכון לאלו המבקשים להשתקע בישראל ולא לאלו המבקשים לקבל הטבות להן אינם זכאים".
הבוקר דווח כי השר דרעי לא הוזמן אמש לדיון של מועצת חכמי מפלגת ש"ס וזאת בניגוד לנהוג במסגרת המפלגה. בעת זו לא ידוע במה עסק הדיון ומדוע בדיוק דרעי לא הוזמן באופן כה חריג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה