בארץ

למה מדינת ישראל אוסרת על כניסת אלפי אתיופים לארץ?

הרקע להודעת רשות האוכלוסין וההגירה הינו סכסוך בנושאים קונסולריים בין הרשות לשגרירות אתיופיה בישראל בעניין הנפקת מסמכי נסיעה לאזרחים אתיופיים השוהים בארץ, אותם מבקשת הרשות לגרש מישראל
מערכת ice | 
נמל תעופה בן גוריון (צילום Magma Images)
רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה לעשרות מארגני תיירות השבוע כי היא עוצרת באופן גורף כניסה של תיירים אתיופיים שאמורים להגיע לישראל למטרות פולחן דתי לכבוד חג המולד האתיופי החל בינואר. לפי הערכות לשכת מארגני תיירות מדובר על כ-100 קבוצות, המונות ביחד כמה אלפי תיירים.
הרקע להודעת רשות האוכלוסין וההגירה הינו סכסוך בנושאים קונסולריים בין הרשות לשגרירות אתיופיה בישראל בעניין הנפקת מסמכי נסיעה לאזרחים אתיופיים השוהים בארץ אותם מבקשת הרשות לגרש מישראל. מלשכת מארגני התיירות נמסר כי אין קשר ישיר או עקיף בין קבוצות התיירים, אשר אמורים להגיע בימים הקרובים, לבין האזרחים שמבקשת ישראל לגרש.
עוד נמסר מלשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל: ״רשות האוכלוסין וההגירה משתמשת בתיירים כבני ערובה וכאמצעי להפעלת לחץ על שגרירות אתיופיה בישראל. מדובר על תיירים אשר שילמו עבור כרטיסי הטיסה וכל סידורי הקרקע בישראל. ביטול הקבוצות גורם נזק אדיר לתיירים ולמארגנים, וחמור מכך התנהגותה הבריונית של הרשות עלולה לגרום נזק תדמיתי חמור למדינה כולה"
דני אמיר יו״ר הלשכה ויוסי פתאל מנכ"ל הלשכה בפנייתם לנשיא המדינה: "ישראל אחראית מכוח ריבונותה ובעיני העולם על המקומות הקדושים לשלושת הדתות. אנו מבקשים את התערבותך הדחופה למניעת ביטול הגעתם של עשרות רבות של קבוצות תיירות דתיות לישראל בימים הקרובים. אין ולא יכול להיות הסבר הגיוני לפעולתה החד צדדית של הרשות הגובלת באובדן שיקול הדעת והשכל הישר. להתנהגות הרשות אין דבר ומחציתו עם טובתה של מדינת ישראל"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה