בארץ

פרוש במסר מאיים לקריב: "בקרוב יהיה לזה סוף"

נשות הכותל ביקשו להכניס הבוקר ספר תורה לרחבת הכותל ונתקלו בסירוב, עד שהגיע ח"כ גלעד קריב, שמימש את חסינותו תוך עימות עם מתפללים
דוד זולדן | 
מאיר פורוש וגלעד קריב (צילום הדס פרוש ויהונתן זינדל פלאש 90)
שוב חיכוכים ועימותים בין נשות הכותל למתפללים. קטטה פרצה הבוקר ברחבת הכותל המערבי עקב כניסת נשים מארגון נשות הכותל שניסו להכניס ספר תורה לעזרת הנשים. ח"כ גלעד קריב עמד בראש הקבוצה שכללה כשני תריסר אנשים שהגיעו לרחבה כמידי ראש חודש.
הקטטה שמתעוררת מדי ראש חודש אינה דבר חדש והחרדים כבר למדו שלא להתרגש ממנה אלא שבכל פעם מחדש היא משלהבת את היצרים וגורמת למתח ברחבת הכותל וגם היום זה קרה.
מהקרן למורשת הכותל נמסר: "הבוקר הגיעה קבוצה קטנה של כ-20 נשים לכותל המערבי במטרה לייצר פרובוקציה ברחבת הכותל המערבי". בקרן למורשת הכותל תקפו את ח"כ גלעד קריב וטענו כי הוא, "נכנס לעזרת נשים עם ספר תורה בניגוד לעמדה מפורשת של משרד המשפטים ולנהלים ברחבת הכותל המערבי תוך שהוא מנצל את חסינותו כחבר כנסת. הסדרנים פנו אליו לצאת מעזרת הנשים, אך הוא לא נענה, למרות שהדבר הביא להתלהטות הרוחות".
בקרן למורשת הכותל מדגישים כי "זו הפעם הראשונה שחבר כנסת מנצל את חסינותו ושוהה במשך זמן ארוך בעזרת הנשים, תוך שהוא מעורר פרובוקציה קיצונית ברחבת הכותל המערבי. עוד מסרו בקרן למורשת הכותל כי במהלך הפרובוקציה פתח ח"כ גלעד קריב את ספר התורה והניף אותו תוך חילול הקודש וחילול ספר הקודש, זאת במטרה לעורר מהומות ברחבת הכותל".
מטעמו של ח"כ קריב נמסר: "הכותל שייך לכולנו ולא רק לנתניהו, רב הכותל והמפלגות החרדיות שפוצצו את מתווה הפשרה ההיסטורי. התפילה הבוקר מזכירה כי רוב הציבור הישראלי, נגד הכוונה לקבוע בחוק מונופול של הרבנות הראשית על תפילה בכותל. קו אחד מחבר בין המאבק בכותל למאבק בהדרת נשים בכל מקום ולמאבקים הנוספים נגד אפליה וכפייה דתית".
יו"ר יהדות התורה ח"כ יצחק גולדקנופף הגיב בזעם: "מביש שבעיצומם של ימי החנוכה, בהם עם ישראל כולו מתאחד, חבר הכנסת קריב שוב מנצל את חסינותו הפרלמנטרית, ומסייע לנשות הפרובוקציה, שכל מטרתן היא להפריע לקהל המתפללים בכותל, להפר את הסדר הציבורי, ולזרוע פילוג בעם. אני מצפה מהיועמ"ש לממשלה והיועמ"ש לכנסת לבדוק האם לא מדובר בניצול חסינות של נבחר ציבור לרעה".
חבר הכנסת מאיר פרוש מסר: "הרב הרפורמי שוב משתמש בחסינות שלו כחבר כנסת, וכאחרון העבריינים דורס ברגל גסה את התקנות של רב הכותל, תוך חילול הקודש וספר התורה. בקרוב יהיה לזה סוף".
יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל מסרה כי "הבושה וביזוי הכותל על ידי רב הכותל ומאבטחיו ממשיכים כמידי חודש, כשכעת האלימות וחילול השם מקבלים רוח גבית מגורמים בתוך ממשלת ישראל, ביניהם כאלו שבעבר הפגינו באלימות נגד נשות הכותל, שיסו והסיתו כנגדנו. 
עשרות מאבטחים המקיפים ח״כ המחזיק בידו ספר תורה בסך הכל הם עדות לביזיון הגדול. אנחנו נמשיך להגיע לכותל מידי חודש בחודשו ולהתפלל במקום כדרכנו, שהיא מנהג המקום כפי שקבע בית המשפט המחוזי, כפי שאנחנו עושות כבר 34 שנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה