בארץ

נתניהו וסמוטריץ' סיכמו: החלת הריבונות ביהודה ושומרון

בהסכם בין הליכוד לציונות הדתית נכתב: "ראש הממשלה יוביל לגיבוש וקידום מדיניות במסגרת תוחל הריבונות ביו"ש, תוך בחירת העיתוי ובשקלול כל האינטרסים הלאומיים והבין-לאומיים של מדינת ישראל"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)
האם בתקופת כהונת הממשלה החדשה תתקבל החלטה היסטורית על החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון? לפי מה שמתפרסם על ההסכמים הקואליציוניים, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הבטיח זאת ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'.
בחדשות 12 פורסם הערב (חמישי) כי בהסכם בין הציונות הדתית למפלגת הליכוד נכתב: "לעם ישראל יש זכות טבעית על ארץ ישראל. לאור האמונה בזכות האמורה ראש הממשלה יוביל לגיבוש וקידום מדיניות במסגרת תוחל הריבונות ביו"ש, תוך בחירת העיתוי ובשקלול כל האינטרסים הלאומיים והבין-לאומיים של מדינת ישראל".
כן סוכם בין הצדדים על הטבות מס למתנחלים, ובהסכם נכתב: "החל משנת 2023, יתוקן העיוות שנעשה ביחס לתושבים המתגוררים באזורים ברמת סיכון ביטחוני גבוה ביו"ש (אזורים המוגדים 3-5 בסיווג האיומים של פיקוד מרכז), כך שיהיו זכאים להטבות מס, בדומה לתושבי יישובים מאוימים אחרים".

אמש, ערב הצהרת נתניהו לנשיא כי עלה בידו להקים ממשלה, אמר שר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ': "ההסכם הקואליציוני וקווי היסוד הם הצהרת הכוונות וקריאת הכיוון של הממשלה הזו. בע״ה נעבוד יחד ארבע שנים למען אזרחי ישראל כולם. נפתח את ההתיישבות בנגב, בגליל וביו״ש, נתקן בע״ה את מערכת המשפט הישראלית כפי שהתחייבנו בתוכנית חוק וצדק, נחזיר את המשילות לנגב ולערי ישראל, נחזק את זהותה היהודית של מדינת ישראל, בע״ה נחזק את הכלכלה הישראלית ונפתח שווקים וחסמים שיחזקו את מדינתנו האהובה".
עוד הוסיף סמוטריץ' כי "יחד, נדאג לקידומה של מדינת ישראל ונביא אותה לגבהים חדשים. השנים הקרובות יהיו לא פשוטות ואנו ניצבים מול שינויים גדולים בכלכלה העולמית. מדינת ישראל תהיה אי של יציבות, צמיחה ושגשוג. אזרחי ישראל, מימין ומשמאל, אנשי הנגב וההר, אנשי העיר והכפר, דתיים, חילונים, מסורתיים וחרדים, אזרחי ישראל כולם, נעשה כל שביכולתנו להמשיך ולהצעיד את מדינת ישראל קדימה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה