בארץ

לפיד: "נתניהו חלש, עשה מכירת חיסול של העתיד הישראלי"

רה"מ היוצא יאיר לפיד כינס מסיבת עיתונאים כדי לתקוף בחריפות את הממשלה המוקמת והעומד בראשה: "נתניהו איבד שליטה על הממשלה עוד לפני שהשביע אותה, היא מסוכנת, קיצונית וחסרת אחריות"
מערכת ice |  4
בנימין נתניהו, יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, קיים הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות הצהרת בנימין נתניהו כי עלה בידו להקים ממשלה, בה תקף בחריפות את רה"מ המיועד ושותפיו.
"אני עומד פה ומדבר אליכם מתוך דאגה עמוקה לגורלה של החברה הישראלית", פתח ואמר לפיד, "אני מרגיש שזוהי חובתי לומר לציבור: הממשלה המוקמת כאן מסוכנת, קיצונית, חסרת אחריות. זה ייגמר רע. נתניהו הודיע אמש לנשיא שעלה בידו להקים ממשלה. זה לא נכון. עלה בידם של דרעי, סמוטריץ' ובן גביר לכופף אותו. לא הליכוד הקים את הממשלה, הם הקימו אותה. נתניהו חלש והם הקימו את הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה".
"עלה בידם לפרק את יסודות החברה הישראלית", טען לפיד בנאומו, "לפי ההסכמים הקואליציונים תלמיד חרדי שלא לומד מתמטיקה ואנגלית, יקבל אלפי שקלים יותר מתלמיד בחינוך הממלכתי. בחור ישיבה שלא מתגייס ולא עובד יקבל יותר כסף מחייל בצה"ל. הממשלה תסבסד דירות רק למגזר החרדי. זוהי מכירת חיסול של העתיד הישראלי.

"עלה בידם לפגוע בצה"ל" המשיך ראש הממשלה היוצא, "שרים ימנו אלופים פוליטים שיישבו בפורום מטכ"ל. שר הבטחון יאבד שליטה על המנהל האזרחי. ביהודה ושומרון, זירת הפעילות המרכזית של צה"ל, לא ברור מי אחראי על מה. זה מתכון לפיצוץ.
"עלה בידם לפגוע במשטרה. תראו לי מדינה אחת בעולם – אחת! – שבה האדם שאחראי על המשטרה, הוא עבריין אלים שהיו לו 53 כתבי אישום והורשע שמונה פעמים בעבירות חמורות", המשיך לפיד.
"עלה בידם לפרק את משרד החינוך. אבי מעוז, גזען חשוך שמחזיק רשימות שחורות של להט"בים ופעילות בארגוני נשים, יהיה אחראי על תוכניות החינוך של ילדינו. הורים צעירים לא יוכלו לשלוח את הילד שלהם לבית הספר בלב שקט, מפני שהם פוחדים משטיפת מוח נגד נשים, נגד להט"בים, נגד חילונים ומסורתיים".
עוד המשיך ותקף לפיד: "עלה בידם לפגוע במעמד הבינלאומי שלנו. הממשלה הזו לא תוכל לתאם עמדות עם הקהילה הבינלאומית מול איום הגרעין האיראני. היא לא תוכל לעצור סנקציות כנגד ישראל. זו הממשלה הראשונה בתולדות המדינה שארצות הברית לא רואה בה את בעלת הברית הקרובה ביותר שלה".
"עלה בידם לפגוע בכלכלה. ההייטק הישראלי, הקטר של המשק, ייעצר, כפי שכבר הזהירו בכירי הענף. בכלכלה אין משחקים. ממשלה שמעודדת אנשים לא לצאת לעבודה, שמבזבזת עשרות מיליארדי שקלים על דרישות סקטוריאליות - תתקע את המשק. יוקר המחיה יעלה עוד ועוד. 
"עלה בידם לפגוע ביהדות העולם. הרפורמים והקונסרבטיבים, רוב מכריע של יהדות ארצות הברית, לא יוכלו לראות בישראל את מולדתם השניה. שינוי חוק השבות יעצור את גל העליה המבורך מרוסיה ואוקראינה". 
ומסכם לפיד: "הממשלה הזו רוצה שנשלם לה מיסים, נשלח את הילדים שלנו לצבא - ונשתוק. זה לא יקרה. כל עוד ישראל היא דמוקרטיה, האופוזיציה לא תקבל מהממשלה הוראות מה מותר לה או אסור לה לומר. 
אנחנו נלחם על שלטון החוק, נלחם על זכויות נשים והקהילה הלהט"בית, נלחם על ערכי צה"ל, נלחם על החינוך של הילדים שלנו, נלחם על זהות יהודית סובלנית, שלא משמשת תירוץ לאפליה וגזענות. אני קורא מפה לאזרחי ישראל. יש לכם תפקיד בימים אלה: להיות אזרחים מעורבים שלא שותקים. תשמרו על החוק, אבל תזכירו כל יום לשלטון שיש לכם זכויות ואתם לא מתכוננים לוותר עליהן. תהיו על המשמר מול ממשלה מסוכנת, קיצונית וחסרת אחריות, עם ראש ממשלה חלש שאיבד עליה שליטה עוד לפני שהשביע אותה".
בנימין נתניהו מיהר להגיב לדברי לפיד: "לפיד שהשאיר לנו מדינה הרוסה בקריסה כלכלית ומדינית, עם איראן שדוהרת לגרעין ללא מענה, עם השתוללות של רצח ואלימות, מטיף לממשלה הבאה בהמצאות שאין להן שום בסיס. לפיד, הפסדת בבחירות. לך הביתה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לפיד
    יואב 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשה ללפיד וחבריו בשמאל והאחים המוסלמים לקבל את תוצאות הבחירות
    סגור
  • 3.
    לפיד מה קרה לפיד
    א.א חיפה 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איבד את שפיות דעתו. הוא לא מנהיג אלה מתנהג כמםגין בבלפור. בושה וחרפה לאיזה רמה הגיע. זה לא לפיד שפים בחרתי בו . אבל אחרי שבנה שלטון יחד עם בנט וגנץ לא ייצג שום ממשלה יהודית אלה ממשלת הגויים ניסה לשנות את חוק הלאו"ם וגם בנושא הדת . מפחיד אם היו ממשיכים לשלוט אוי ואבוי חאן הוביל אותנו. לפיד רק הוכיח שגת לא בעיניו כך לא חשבתי בעבר עליו. איך השתנה חשבתי שהוא מתאים להיות איש מרכז אבל בממשלת שינוי הוא נעשה יותר שמאלני. ממש לא קולטת מה קרה ללפיד.
    סגור
  • 2.
    לפיד ללא אבוקה וללא אש ראש ממשלה בלי כוונה
    מוטי 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נאום המובסים בואו ניראה מה הוא תרם למדינה 1 מפחד להיות ראש ממשלה העביר את הכהונה לאיש ימין ימין 2 בביטחון הוא לא הבין ביכלל וזה ומי שהחליט זה גנץ שגם היה ריק מתחמושת ובישן ומסוגר אבל במילותיו הוא היה המוביל ולפיד היה היה הטייר והנוסע המתמיד ללא שום תועלת או תוצאה לטובת העם והמדינה בזמן שלו כמה אינטיפדה מכל כיווני הגדה והשטחים ומיזרח ירושלים ועוד היוקר חוגג הכלכלה בשפל הזוגות הצעירים היתרחקו עו 20 אחוז מהדיור והעלו את הריבית במשק המשכורות נישחקו וליברמן ולפיד צוחקים כל הדרך אל הבנק ממשכורת עתק של משלמי המיסים הדלק עלה יום יום עד יומה האחרון של ממשלת האי משילות וחבריו באים לתוכניות ערוץ 13 וצוחקים עלינו שאין מה לעשות תשובות של ילדי הגן מאשים את הדתיים שלא עושים צבא כאילו מה הוא עשה בצבא ורו הקרביים שומרי משורת ודתיים הוא לא חי פה וחוץ מיזה כניראה שלא ראה ולא שמע לאן הולכים ואיך מיתקבלים בפרותקצייה קרו לבית וליחידות ההייטק סייבר ומודיעין מפה לכסף ויוצאים עים מיקצועות מוכנים כשאת הפריפרייה אפשר ליספור באצבעות המיתקבלים לשם בקיצור קשקשת והפחדת העם
    סגור
  • 1.
    נתניהו כל כך חלש
    מנדי 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וניצח את המתאגרף לפיד בנוקאאוט
    סגור