בארץ

בן גביר התגמש והתיקון לפקודת המשטרה יועבר בקריאה ראשונה

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר כבר מבין שפוליטיקה היא אמנות הפשרה, והחליט לוותר על סעיפים לא דחופים בתיקון פקודת המשטרה, ולעמוד על מה שבראש סדר העדיפות שלו
דוד זולדן | 
איתמר בן גביר (צילום דוברות המשטרה, פלאש 90, shutterstock)
התיקון לפקודת המשטרה יגיע היום לקריאה ראשונה בכנסת. הנוסח שיונח על שולחן הועדה עבר טיוטות וקדמו לו ניסוחים קודמים שנמחקו ועודכנו לרבות השגות והערות של ח"כ איתמר בן גביר המיועד להיות השר לביטחון לאומי.
בנוסח המעודכן של פקודת המשטרה, בן גביר מסכים על סעיף לפיו המפכ"ל הוא הדרג הפיקודי העליון במשטרה וכי השר ישמע את היועמ"שית טרם קבלת החלטה בעניין מדיניות החקירות. מנגד, בן גביר עומד על כך שהמפכ"ל יהיה כפוף לשר וכי לשר תהיה סמכות לקבוע מדיניות בעניין החקירות ועקרונות כלליים למשך זמן טיפול בתיקים כדי למנוע סחבת.
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר בתגובה: "כפי שאמרתי, הגעתי לדיוני הועדה לשמוע בלב פתוח ונפש חפצה ובניגוד למציעי חוק אחרים מהממשלה היוצאת, ישבתי שלושה ימים רצופים בוועדה כדי לשמוע את כל העמדות השונות".
עוד מסר בן גביר כי "מחד גיסא השתכנעתי כי ניתן להדגיש גם בחוק שהמפכ"ל יהיה הדרג הפיקודי העליון וכי יש לשמוע את היועצת המשפטית טרם קבלת החלטה בעניין החקירות, אך מאידך אני עומד על כך שהמפכ"ל כפוף לשר וכי לשר גם תהיה יכולת להשפיע על המדיניות הכללית בעבירות כמו פרוטקשן ובריונות וגם למנוע סחבת ולהביא לכך שטיפול בתיקים לא ייגרר במשך שנים".
על אסון מירון אמר בן גביר: "ועדת מירון נתנה זימון לשר אוחנה כי לשיטתה לא התערב מספיק בעבודת המשטרה ולא בחן חלופות. לא יכול להיות שיידרשו מהשר אחריות, אך בלי לתת לו סמכות".
בן גביר ציין כי "הצעת החוק המונחת על שולחן הועדה מאפשרת לשר המיועד לקבל סמכות, לקבוע מדיניות ומאזנת את הערכים השונים ואת סמכותו של המפכ"ל לנהל את המשטרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה