בארץ

ביהדות התורה חוששים שהליכוד יטרפד את פסקת ההתגברות

בליכוד נערכים לקראת הליך חקיקת פסקת ההתגברות ומתעקשים לעגן את החקיקה בהסכמים הקואליציוניים אבל באופן שלא יקשה על בג"ץ להתנגד לו. נתניהו מבקש לאשר את ההליך עם רוב של יותר מ-61 כדי לרכך את הביקורת הציבורית נגד המהלך
דוד זולדן | 
משה גפני, בנימין נתניהו (צילום אתר הכנסת, פלאש 90/יונתן סינדל)
בציונות הדתית ובמפלגות החרדיות רואים בליכוד כמי שמטרפדים את המהלך במומנטום בו הוא זוכה לתמיכה רחבה בקואליציה המתגבשת ומביעים דאגה וחשש שהחקיקה שבנפשם תתמסמס וחלון ההזדמנויות שמאפשר חקיקה ברוב מובטח יחלוף ובכך תתפספס הזדמנות היסטורית לכנסת לעקוף את בג"ץ.  
בליכוד אמנם הכניסו את פסקת ההתגברות להסכמים הקואליציוניים אך ללא האותיות הקטנות שמאחוריהן מסתתרת המשמעות האמיתית של החקיקה. בליכוד עדכנו את השותפות הקואליציוניות שסעיף על קידומה של פסקת ההתגברות יופיע בהסכמים, אך לא יופיע מספר הח"כים הנחוץ כדי לאשר את הפסקה ולהתגבר באמצעותו על פסיקת בג"ץ. בעוד המפלגות החרדיות והציונות הדתית דרשו לחוקק פסקת התגברות ברוב של 61 בליכוד לא התלהבו מההצעה וחומקים מהתחייבות לנקוב במספר הרוב שיידרש כדי להתגבר על בג"צ ומשאירים את החוק נתון לשינויים לכל כיוון. 
ההתייחסות הצוננת של הליכוד ליוזמה מעוררת תמיהה ואכזבה בקרב השותפות לקואליציה שדורשות רוב של 61 ללא כל דיחוי מחשש שהעניין יתמסמס. 
גורמים ביהדות התורה מביעים דאגה וחשש שהחקיקה שבנפשם תתמסמס וחלון ההזדמנויות שמאפשר חקיקה ברוב מובטח יחלוף ובכך תתפספס הזדמנות היסטורית לכנסת לעקוף את בג"ץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה