בארץ

בן גביר התקוטט עם צמרת המשטרה: "לא רוצה להביך אותך"

המהפכה של בן גביר במשטרה נתקלת בהתנגדות לא מפתיעה מצד אנשיה. באם יקודם החוק לתיקון פקודת המשטרה ויעבור בקריאה ראשונה, בן גביר ירשום הישג לא מבוטל שהרי כך יסלול את דרכו לאישורו הסופי
 
דוד זולדן | 
איתמר בן גביר (צילום דוברות המשטרה, פלאש 90, shutterstock)
הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה או בכינויו החדש: "חוק בן גביר" לקראת גיבוש הצעה לקריאה ראשונה, מחדשת היום את דיוניה. חבר הכנסת אופיר כץ העומד בראשה שוב נאלץ להפריד בין הניצים.
השר המיועד איתמר בן גביר התקוטט עם מנכ"ל המשרד לביטחון פנים תומר לוטן והעביר נגדו ביקורת מקצועית: "כל מנכ"ל מעביר חפיפה מסודרת, אתה היחידי שעשה עם זה בעיות. אתה מתנהל כאילו יש לך מה להסתיר. אני מחזיק יותר נתונים ממה שאתה חושב, אני לא רוצה להביך אותך בדיון".
על דרישת שבתאי לארבעה מסוקי בלק-הוק אמר בן גביר: "זה בזבוז. את הכסף צריך להשקיע בכוח אדם, במשכורות השוטרים ובתחנות המשטרה". לוטן הסביר את חשיבות הדרישה: "מטרתם להכין את מדינת ישראל ליכולות כיבוי בעשור הקרוב".
הייעוץ המשפטי של הכנסת העביר הצעת נוסח לחוק לקראת הדיון ובחן את הצורך בתקצוב השנתי של משטרת ישראל בסעיף תקציב נפרד. בנוסח המתוקן נכתב כי הדרג הפיקודי העליון במשטרה הוא המפקח הכללי, בניגוד להצעתו של השר לביטחון לאומי המיועד בה הדגיש כי הוא יהיה האחראי לפיקוח על המשטרה, סדרי ניהולה והפעלתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה