בארץ

עליית מחיר המשכנתאות תוגבל? החוק שמגיב לעליית הריבית נחשף

ח"כ משה גפני מתכנן להגיש הצעת חוק לפיה עליית מחיר המשכנתאות יוגבל ולא יהיה נתון באופן מלא לעליית הריבית. המהלך צפוי להיתקל בקשיים משפטיים רבים
מערכת ice |  2
משה גפני (צילום vecteezy, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
ח"כ משה גפני המשמש כיו"ר ועדת הכספים מתכנן להגיש הצעת חוק בנוגע למשכנתאות. נוסח החוק החדש יקבע כי במידה וריבית בנק ישראל תעלה עד 1% בשנה, הריבית למשכנתאות לא תשתנה עבור מי שמחזיק דירה יחידה המשמשת למגורים.
בנוסף לכך במידה וריבית בנק ישראל תעלה ביותר מ1% בשנה, הבנקים יוכלו להעלות את הריבית בשיעור של מחצית מהעלייה. בסביבתו של גפני אמרים כי הצעת החוק נועדה להגן על רוכשי דירות למגורים מעליית הריבית.
בזמן שיו"ר ועדת הכספים החדש ישן שוקד על החוק החדש, הוא צפוי להתמודד גם עם קשיים משפטיים לא פשוטים. בבנקים השונים מסבירים כי במידה והחוק אכן יצא לפועל, הם ייאלצו למתן את היקף מתן ההלוואות מחשש להפסדים. זאת משום שלא יוכלו להעלות בהתאם את הריבית כשהסיכון במשק עולה.
כזכור הריבית זינקה בשנה האחרונה משיעור אפסי, של 0.1%, לרמה של 3.25%. ריבית הפריים, שאליה צמודות משכנתאות רבות, הגיעה לרמה של 4.75%. המשמעות היא תוספת של מאות ואפילו אלפי שקלים להחזר החודשי של רוכשי הדירות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דמוקרטיה = כישלון (ל"ת)
    מי שעדיין לא קלט 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מי שפוחד מעליית ריבית אז שייקח הלוואות במסלול קל"צ.
    הזוי בלתי נתפס 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לקחת הלוואות בפריים ואחכ לבכות כשהפריים עולה , נו , באמת... שימכרו דירות ויעברו לשכירות
    סגור