בארץ

בנט על חוק הגיוס: "הממשלה בוחרת בדרך הקלה"

רה''מ לשעבר נפתלי בנט מתייחס לחוק הגיוס המסעיר את המדינה וטוען כי החוק לא יעיל, מטיח  "זה מה שהממשלה בוחרת לעשות. זוהי הדרך הקלה", טוען לחלופה האפשרית לעומס על המילואימניקים, ומסביר מדוע החרדים לא יתגייסו
דורון בלוך |  3
נפתלי בנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לקראת מושב החורף בכנסת שיתחיל ביום ראשון הקרוב, חוק הגיוס מעלה את רף המתח, וככל הנראה יעמוד בראש רשימת הנושאים שיסעירו את מושב הכנסת הקרוב. פוליטיקאים רבים נזהרים מלהתבטא נחרצות בסוגיה, ונדמה כי אף אחד אינו מעוניין לעסוק בו. לאחר תקופה ארוכה, היום (שישי) רה''מ לשעבר, ומי שמגשש כיום את שובו לפוליטיקה, נפתלי בנט, מתייחס לנושא בישירות.
בסרטון שפרסם בחשבון ה-X שלו, אומר בנט כי מאז השבעה באוקטובר צה''ל זקוק לחיילים נוספים, זאת על מנת לשמור על הגבולות, וטוען "צריך הרבה יותר חיילים" ומסביר כי כיום העומס מכך נופל על המילואימניקים.
בדבריו טוען בנט כי "זה מה שהממשלה בוחרת לעשות", ומזכיר את הצעת מערכת הביטחון לשלש את הצעת מערכת הביטחון לשלש את מספר ימי המילואים מ342 ימים במהלך כל החיים, ל1050. דבר שיכפיל את מספר ימי המילואים בשנה, ויעלה את גיל סיום המילואים מ40 ל46. ועל כך אומר בנט כי זוהי "הדרך הקלה".
"יש גם חלופה" מוסיף, "ללכת לאלה שעדיין לא משרתים, וזה בעיקרו הציבור החרדי" וטוען כי גם אם רבע מהציבור הנ''ל יתגייס "לשירות אמיתי" לא יצטרכו להעלות את ימי שירות המילואים אף לא ביום אחד.
כמו כן נוגע נפתלי בנט בחוק הגיוס עצמו ואומר "לצערי חוק "הגיוס" הנוכחי לא מתאים לתקופה שאחרי השבעה באוקטובר. הוא לא באמת מגייס חרדים, הוא מאפשר לסמן בתור מתגייס מישהו שגם עושה רק שלושה חודשים, מי שעושה שירות בקהילה. הם מדברים על 3000 בשנה, כשהצורך הוא 20,000". 
 
ועל כך הוא מוסיף להבהיר בסוף דבריו "וגם זה לא יתגייסו - כי אין שום תמריץ כלכלי לעשות את זה. וכל העומס ייפול על  אותם מילואימניקים".
כמו כן, יש לציין כי גם בתקופת הממשלה בה כיהן בנט עצמו כראש ממשלה, לא קודם באופן משמעותי חוק גיוס שנועד לגייס חרדים לשירות צבאי מלא ושוויוני.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אפס מטורלל זה החוק שאתה בנית וניסית להעביר. (ל"ת)
    מראה שעל הקיר 10/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בא לי שיגנוב את הבחירות שוב ויראה לכולם מה הוא מסוגל לה (ל"ת)
    גק 10/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נמאס כבר חור האפס הבנטונה הזה (ל"ת)
    אלמוני 10/2024/25
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור