בארץ

בגיל 83: המסעדן האהוב הלך לעולמו, "יחסר לנו מאוד"

מילק בר ויטמן, שנוסד בשנות ה-70 על ידי האחים יעקב ודוד כהן, היה יותר מסתם מקום לשתות קפה בעיר, אך כעת מייסדו יעקב כהן הלך לעולמו ובעיר נפרדים מדמות שהייתה סלב מקומי של ממש
מערכת ice | 
מטבח-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בלב שכונת הדר בחיפה, ברחוב ביאליק, עמד פעם בית קפה שהפך לאגדה מקומית. מילק בר ויטמן, שנוסד בשנות ה-70 על ידי האחים יעקב ודוד כהן, היה יותר מסתם מקום לשתות קפה. הוא היה מוקד חברתי תוסס, נקודת מפגש לאוהדי כדורגל, ומקום שבו נולדה המצאה קולינרית ייחודית - הבייגל טוסט.
על פי כלבו חיפה, מה שהחל כבית קפה רגיל, במהרה הפך למעוז של אוהדי מכבי חיפה. קירותיו התקשטו בתמונות של שחקני הקבוצה, וכוכבי הכדורגל המקומיים הפכו ללקוחות קבועים. רוני רוזנטל, ציון מרילי, ואפילו אבי רן - כולם מצאו את דרכם למילק בר ויטמן. האווירה הייתה אינטימית וחמה, מקום שבו אוהדים יכלו לשבת ולשוחח עם השחקנים שהעריצו.

אך לא רק אוהדי כדורגל פקדו את המקום. עיתונאים, שוטרים ועורכי דין הפכו גם הם ללקוחות קבועים, הופכים את בית הקפה למרכז החיים החברתיים של הדר בשנות ה-70 וה-80. ציפי רום, יובל פלג ומוטקה לבנון היו בין הפנים המוכרות שניתן היה לפגוש שם באופן קבוע.
המנה שהפכה לסמל של מילק בר ויטמן הייתה הבייגל טוסט - המצאה מקרית של דוד כהן שהפכה ללהיט. זו הייתה תוצאה של רגע של יצירתיות קולינרית כאשר נגמרו הסנדוויצ'ים הרגילים, והפכה במהרה לשם דבר בקרב תושבי חיפה.
לצערם של רבים, המילק בר נסגר בשנת 1988, שלוש שנים לאחר פטירתו של דוד כהן. אחיינו אבי סיפר: " אחרי שהמקום נסגר זכרו את יעקב, עד היום אנשים קוראים לי 'אבי ויטמן'. אחרי שאבא נפטר, יעקב החזיק עוד שלוש שנים. אבא היה הרוח החיה במקום, המנוע. אחרי שאבא הלך לעולמו, יעקב כבר לא רצה את העבודה הזו. הוא פתח חנות לציוד למסעדות ברחוב קיבוץ גלויות. יעקב היה דוד יקר, דוד קרוב, אהוב, צנוע, ענו ורודף שלום. עבדתי איתם מגיל עשר בבית קפה, ובחיים לא שמעתי אותו מרים קול או מקלל. הוא יחסר לנו מאוד"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה