בארץ

האוצר בתוכנית חדשה: האם זה המפתח להתאוששות הכלכלית של ישראל?

החשב הכללי במשרד האוצר מקדם הקמת קרנות השקעה חדשות במטרה לחזק את הכלכלה הישראלית בעקבות מלחמת חרבות ברזל. הקרנות צפויות לפעול בתחומים כמו אנרגיה, תשתיות, תחבורה ודיור
מערכת ice |  1
יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר (צילום יהלי רוטנברג)
משרד האוצר יוזם מהלך להקמת קרנות השקעה ייעודיות במטרה לעודד השקעות נרחבות בפרויקטים מניבי צמיחה ולחזק את הכלכלה הישראלית בעקבות מלחמת חרבות ברזל. המהלך נועד להניע את הכלכלה המקומית ולמנוע נזקים ממושכים כתוצאה מהשלכות המלחמה.
על פי דיווח ב-Ynet, באוצר מעוניינים להמריץ את הכלכלה הישראלית באמצעות הקמת קרנות השקעה חדשות שיגבירו את הפעילות במשק ויפעלו בעיקר בתחומי האנרגיה, התשתיות, התחבורה, הדיור והסביבה. הקרנות צפויות להשקיע בפרויקטים שהוגדרו בשלים לביצוע. באוצר מעריכים כי הקרנות עשויות ליצור אלפי מקומות עבודה חדשים ולהגדיל את התוצר המקומי. 
המהלך צפוי להזרים הון משמעותי לפרויקטים, תוך הצעת תמריצים למשקיעים והגנות מפני סיכונים. 
באוצר בוחנים את האופציה לשתף פעולה עם המגזר הפרטי באמצעות כלים פיננסיים שיעודדו השקעות במיזמים רלוונטיים.

החשב הכללי, רו"ח יהלי רוטנברג, פרסם השבוע בקשה לקבלת מידע מגופים מוסדיים וקרנות השקעה כדי לבחון את מודל הפעלת הקרנות ואת רמת מעורבות המדינה והשוק הפרטי.
גורמים במשרד האוצר מסרו ל-Ynet: "בהקמת קרנות ההשקעה יש פוטנציאל ליצירת מקורות מימון נוספים למשק, לצד שיפור בתנאי ההשקעה והפחתת הסיכון למשקיעים, באמצעות מנגנוני ההגנה והתמריצים שנעניק. הקרנות המתוכננות עתידות לסייע בהתמודדות עם האתגרים הכלכליים הנוכחיים וביצירת תנופה מחודשת לכלכלה הישראלית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כבר עומדים בתור משקיעים מכל העולם......חחחחחח (ל"ת)
    טל 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור