בארץ

צה"ל מתכונן לתרחיש אימים באיו"ש: האם ארגון טרור יסייע לישראל?

במסגרת תרגיל שנערך ביישובי הר חברון אשר מדמה את תרחיש ה-7 באוקטובר (מאות מתפרעים, עשרות מחבלים אשר חודרים ליישובים), נטען כי בעוד שארגון הטרור חמאס יהיה זה שאחראי על ההתפרעויות, מי שאמור להיחלץ לטובת ישראל הוא לא אחר מאשר פת"ח, המוכר על ידי ישראל כארגון טרור
מערכת ice | 
כוחות ביטחון באזור הר חברון (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
בשבוע שעבר נערך תרגיל אוגדתי ביישובי הר חברון (אשר כבר נערכו בעצמם להתקפות מצד פלסטיניים), במטרה להיערך לתרחיש אימים בו זוועות ה-7 באוקטובר יתרחשו בשנית. אין ספק כי קיום התרגיל היא קריטית, במיוחד בעת זו, אך נקודת המוצא המדאיגה של מינהלת התיאום והקישור הייתה שמי שיסייע לצה"ל במצב שכזה יהיו לא אחר מאשר ארגון פת"ח, הנחשב עד היום על ידי ישראל כארגון טרור.
התרגיל דימה מצב בו מאות מתפרעים מדליקים צמיגים בוערים מסביב ליישוב בית חגי, ועשרות מחבלים אשר מצליחים לחדור אליו. כמו כן, דומה תרגיל נוסף בו אלפי פלשתינים מתפרעים ביישוב תלם, כאשר בשני התרגילים הללו נרצחים עשרות ישראלים לצד כמה נעדרים.
כפי שפורסם ב"ישראל היום", במערכת הביטחון מאמינים כי עדיין ניתן להסתמך על פת"ח בעת צרה. בתרגיל נטען כי מי שמנהל את האירוע הוא חמאס, אך מי שייחלץ לטובת צה"ל וינסה להשתלט על ההתפרעויות הוא דווקא פת"ח. אין ספק כי הדבר מעורר דאגה בקרב אזרחים ישראליים המתגוררים במקום, שמאמינים כי הקונספציה עדיין נמשכת למרות אירועי טבח אוקטובר.
נזכיר כי רק השבוע נשמעו יריות ביישוב בת חפר הצמוד לגדר ההפרדה ולמחנה לטול כרם, אשר חיזקו את ההבנה כי תרחיש של חדירת מחבלים ליישובים ישראליים באיזור השומרון אפשרי, ואף בסבירות גבוהה יותר מאשר ביישובי העוטף עקב הקרבה של היישובים היהודדים לפלשתינים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה