בארץ

ראש המוסד לשעבר נגד החרדים: "לא רוצה לראות הבדלים"

ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, התראיין לכיכר השבת והעביר מסר לישי כהן ולצופים: "לא יכול להיות שיהיה קו מפריד, אני יודע שזה מרחק גדול מאוד לעשותו"
מערכת ice |  2
יוסי כהן (צילום מתוך קשת 12)
יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, התראיין לכיכר השבת והעביר ביקורת על מנהיגי החברה החרדית. בסרטון שעמוד "ישראל חופשית" באינסטגרם, כהן אומר: "לא יכול להיות שיהיה קו מפריד בין אלה שיקריבו את חייהם לטובתם של כולם ואלה שלא. אני יודע שזה מרחק גדול מאוד לעשותו".
"להביא לומד תורה להיות חייל בגולני או בגבעתי, כמו בני הדודים שלי, פדיה מרק, השם יקום דמו, אם תרצה. יהודי חרדי מאוד, אמנם לא לבוש שחורים ולא הולך לקהלת ולא אולי למד תורה השכם והערב כי הוא היה גם קצין בגבעתי ונהרג ברצועת עזה על מזבח קדושת הארץ", אמר ראש המוסד לשעבר
 
עוד המשיך, כי אינו רואה הבדל: "אני לא רואה בינו לבין אותו פדיה, אם יש כזה, שיושב באיזו שהיא עיר אחרת במדינת ישראל ולא לוקח חלק במערכה. אני לא רוצה לראות הבדלים ביניהם". 
 
בנוסף, כהן התראיין בתחילת החודש בתוכנית "אופירה ולוינסון", בקשת 12, בו הוא דיבר על האיום האיראני, שאז היה עוד על תקן איום, והזהיר: "איראן הכריזה פורמלית ובגלוי על הצורך להשמיד את מדינת ישראל. אנחנו עושים כל מה שניתן כדי שזה לא יקרה. בעולם הנוכחי שבו איראן מנסה מבצעית ואופרטיבית לפעול כנגדנו, סיכול ממוקד שכזה אמור להסיר את האיום ולא להגביר אותו. לכן אני רוצה להעריך שמה שראינו בסוריה, מונע פגיעה במדינה ולא מגביר אותה. לעניין הדאגה, אני חושב שצריך לשמוע בקשב רב לא רק להכרזות מלחמתיות מטעמה של איראן ונסראללה, אלא להיות מאוד ערוך ודרוך גם לתרחיש כזה. ההיערכות והדריכות היא בעיקר צה"לית. התקופה בכלל היא לא תקופה רגועה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עגלה ריקה בהפוך על הפוך!!!!!
    אנצי! 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החרדים טוענים שהיו כמותם גם בתקופת התנ"ך. שטויות,החסידות כמו שהיא הוקמה באמצע המאה ה-19 באוקראינה.אז שהחרדים לא יטענו לעודף אמונה,כי זה מעיד על חוסר לימוד ליבה!!!!
    סגור
  • 1.
    הרמב"ם!!!!
    אנצי! 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל המשים על עצמו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מהצדקה,הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה את מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מהעולם הבא.לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה-הרמב"ם!!!!!
    סגור