בארץ

תרחיש האימים מתקרב? זו הקריאה הדחופה שניתנה לתושבים

ברקע החשש מפני מערכה רב-זירתית בישראל, ראש עיריית חיפה יונה יהב קרא לתושביו להתקין בחזרה את קווי הטלפון הביתיים ולהיערך למצב בו התקשורת הסלולרית קורסת. כמו כן, התייחס לחוסר ההסדר בנושא חניות בשטחים הציבוריים בעיר
מערכת ice | 
משק החשמל נמצא בלב בנק המטרות של חיזבאללה (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, shutterstock)
היום (ראשון) ראש עיריית חיפה, יונה יהב, פנה לתושבים בתחילת ישיבת המועצה וציין כי עליהם להיערך לחודשים "שעשויים להיות מאתגרים". לכן הוא יצא בהמלצה חשובה אך מטרידה כאחד, וביקש מהם להחזיר את קווי הטלפון הביתיים (שרובם יצאו משימוש בשנים האחרונות עם התקדמות הטכנולוגיה).
יהב טען כי מדובר בצעד הכרחי למצב בו תיפתח מערכה רחבה יותר, אשר כתוצאה ממנה רשת הסלולר עשויה לקרוס. כמו כן, ראש העיר התייחס לחוסר ההסדר בנושא חניות בשטחים הציבוריים בעיר, והדגיש כי כל מי שמחנה את רכבו בצידי דרכים ראשיות – מסכן את תושבי העיר, ומונע מעבר של רכבי חירום והצלה בשעות חירום.
נזכיר כי לאחרונה התאחדות התעשיינים פנתה למנהלי מפעלים הממוקמים בצפון הארץ, וקראה להם להיערך לקראת תרחיש של הסלמה בגזרה, שצפויה להיגרר למלחמה. כמו כן, הם התבקשו להתכונן להפסקות חשמל ממושכות, הפסקת אספקה של גז טבעי, שיבושים ברשת הסלולרית וכן גם בתנועת משאיות ואספקה חיונית.
באזור הצפון קיימים מאות מפעלים אשר נדרשו לבדוק את מערכות הגיבוי שלהם ומאגרי הגז הטבעי. כמו כן, הם התבקשו להצטייד במלאים של דלקים שיספיקו להם לכמה ימים רצופים. בקשה נוספת שנשלחה למפעלים היא לגבות את מערכת התקשורת שלהם בטלפונים לוויינים, כך שיוכלו להמשיך לשמור על קשר עם גורמים מבחוץ גם בזמן שיבושים קריטיים שיבוצעו ברשת הסלולרית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה