בארץ

ניסיון ההשתלטות על הרשת במטוסי אל על: "זו אינה הפעם הראשונה"

לאחר שנרשמו היום מספר אירועים חריגים ברשת הקשר של מספר מטוסים בזמן שטסו ברחבי שמי הים האדום, סגן ראש המל"ל לשעבר מתייחס לאיום המדאיג
מערכת ice | 
אל-על (צילום דוברות אל-על)
דרמה נרשמה היום (ראשון) ברחבי הרשת שגעשה בעקבות הדיווחים על ניסיון השתלטות על רשת הקשר במספר מטוסי אל על, בזמן שטסו בשמי הים האדום. כעת התברר כי לא רק מטוסי אל על היו יעד למתקפה אלא כלל המטוסים שטסו באזור.
במערכת העדכונים הרשמית אף פורסמה הודעה בנוגע לשיבושים לכלל החברות שטסות במרחב וטייסי אל על הונחו לטוס במסלולים אחרים, בניסיון להימנע מהניסיונות הזדוניים. סגן ראש המל"ל לשעבר וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי, ד״ר צ׳ק פרייליך, התייחס לפני זמן קצר לניסיון ההשתלטות על רשת הקשר של מטוס אל-על.
"איום הסייבר על המרחב האווירי נחשב בעולם לאחד המסוכנים והוכר ככזה גם על ידי מערך הסייבר הלאומי בישראל", אמר פרייליך והוסיף, "בנתב"ג פועלת יחידה מיוחדת להגנה מפני תקיפות סייבר במרחב האווירי".

עוד הוסיף פרייליך ואמר: "אם אכן מדובר במתקפת סייבר, זו ממש לא הפעם הראשונה. ב-2020 כשהגיעו מנהיגים  מכל העולם לישראל לטקס הזיכרון ל 75 שנה לשחרור אושוויץ, נתב"ג והמטוסים של המנהיגים שהגיעו הנה הותקפו במתקפות סייבר רבות לקראת הנחיתה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה