בארץ

ח"כ נאור שירי: "התנהלות גולדקנופף היא מופע ניתוק מביש לחברה הישראלית"

ח"כ נאור שירי (יש עתיד) בריאיון ל-ice הוא מתפוצץ על גולדקנופף, בן גביר ונתניהו ומדבר על התקציב, ניהול המלחמה, סוגיית החטופים וכל מה שבוער
דוד זולדן | 
נאור שירי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ח"כ נאור שירי (יש עתיד) בריאיון ל-ice מהרהר בקול רם על תחושותיו הקשות בכל הנוגע לניהול המלחמה ואין לו ספק מי מוביל אותה באמת, יש לו בטן מלאה על נציגי החרדים כאשר את עיקר האש הוא מסיט לעבר השר גולדקנופף על רקע התבטאויותיו האחרונות באשר לחוק הגיוס שעולה לדיון בעיצומה של המלחמה ומוטרד מסוגיית התקציב. 
הכעס שלך על נתניהו שמובל על ידי בן גביר שמאלץ אותו לבצע את המדיניות שלו במלחמה בעזה?
"בן גביר לא משולי המחנה, הוא מזמן לא תופעה שולית או קוריוז ונתניהו הפך את בן גביר לגורם משפיע בקבינט המלחמה, זה אנדרסטייטמנט כי הוא לא רק שותף בהליך קבלת ההחלטות אלא פקטור מאוד מרכזי וגורל החטופים בידיו. הוא קובע ומכתיב את מדיניות הממשלה בהמון מובנים. ההתבטאות החריגה שלו כלפי ביידן לא זכתה לחצי מילת גנאי ולהתייחסות מעורפלת של רה"מ אפילו בלי לנקוב בשמות. אני לא מכיר נשיא פרו אמריקאי יותר מביידן. ארה"ב היא משענת יצוקה מהדקה הראשונה אחרי פרוץ המערכה הזו והוא ירק בפניה של הידידה הטובה זו ויש בזה כפיות טובה".
מה עיקר הביקורת שלך על הממשלה?
"הבעיה שלי עם הממשלה שהיא לא החליטה מה היא רוצה לעשות. אם מטרתה לייצר לחץ צבאי מאסיבי על חמאס אז תנו לצה"ל לחלק את הסיוע ההומניטרי, תייצרו לחץ עצום באינטנסיביות של הלחימה. אבל צריך לתעדף את השבת החטופים וקודם להחזיר אותם ואחר כך להמשיך עם מטרות המלחמה".
סוגיית הגיוס שוב עולה לסדר היום ויחד עמה התבטאויות מקוממות של חלק מנציגי החרדים בשעה שחיילי צה"ל מחרפים נפשם בחזית, מקומם אותך?
"ההתנהלות של גולדקנופף במלחמה היא מופע ניתוק מביש לחברה הישראלית ואני אסביר, זו לא הפעם הראשונה שהוא מקפיד להתבטא בצורה מאוד מנותקת. לא יכול להיות שתקום ועדה בעוד ארבע שנים ותסיק מסקנות ונמשיך בינתיים כאילו הכל בסדר גמר ולא קרה שום דבר. החוק שהחרדים מגישים על מכסת ימי המילואים זו יריקה בפנים של ציבור המשרתים ובפנים של כל עם ישראל. אין חוק שפוטר את בחורי הישיבות מגיוס כי הוא פג ביולי ואנחנו באים ומקצרים שנת לימוד וחודשי לימוד, מגייסים את כולם, מכפילים ומשלישים את ימי המילואים. זה לא נורמלי 80 ימי מילואים בשנה ועומס מטורף ואיזה מעסיק יעסיק איש מילואים שכמעט 30 אחוז מהזמן לא יהיה נוכח מהזמן בעבודה. מי יתן עזרה למשפחות חד הוריות באותה תקופה? אנחנו ביחד? צריך לחלק את העומס בצורה שונה".
אני מניח שגם סוגיית תקציב המדינה לא מניחה את דעתך:
"הכנסת מאוד קרובה לחוסר מעמד באופן שאני לא זוכר, הכל הופך להיות מעין המלצה, בתירוץ של המלחמה מנעו את הגשת התקציב בזמן, גם בחוק הנבצרות וההסדרים זה היה בדיוק אותו הדבר, זה לא דבר חדש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה