משפט

חברת OpenAI בדרך לבית המשפט: הפרה זכויות יוצרים בפיתוח ChatGPT?

התביעה נגד חברת הבינה המלאכותית, OpenAI, בגין הפרת זכויות יוצרים עולה שלב. כעת, קבוצה של 11 סופרים אמריקאים בניהן קאי בירד סטייסי שיף ועוד טוענים כי נעשה שימוש לרעה בספרים שכתבו כדי להכשיר את המודלים מאחורי ChatGPT
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
סופרים ויוצרים נוספים הצטרפו לתביעה נגד חברת OpenAI, כשקבוצה של 11 סופרים הצטרפה לתביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי במנהטן אשר מאשימה את OpenAI ומיקרוסופט בשימוש לרעה בספרים שנכתבו על ידי הסופרים הללו, במסגרת ההכשרה של המודלים מאחורי הצ'אטבוט הפופולרי של OpenAI ChatGPT ותוכנות אחרות מבוססות בינה מלאכותית.
לפי דיווח של רויטרס, ברשימת הסופרים שהצטרפו לתביעה נגד החברה, נכללים זוכי פרס פוליצר טיילור סניף, סטייסי שיף וקאי בירד אשר היו שותפים לכתיבת הביוגרפיה של ג'יי רוברט אופנהיימר "אמריקן פרומתאוס" שעובדה השנה לסרט המצליח "אופנהיימר".
אתמול (רביעי) אמרו לבית המשפט ביום שלישי כי חברות הפרו את זכויות היוצרים שלהן על ידי שימוש בעבודותיהן כדי להכשיר את דגמי השפה הגדולים של OpenAI GPT. נציגי OpenAI ומיקרוסופט לא הגיבו לפרסומים.
"הנאשמים גורפים מיליארדים מהשימוש הבלתי מורשה שלהם בספרי עיון, ולמחברי הספרים הללו מגיע פיצוי הוגן ויחס הוגן על כך", אמרה עורך הדין של הסופרים רוהיט נאת בהצהרה שפרסמו אתמול.
התביעה נגד החברה החלה בחודש ספטמבר האחרון, כשהסופר ועורך ה-Hollywood Reporter, ג'וליאן סנקטון, הגיש לראשונה את התביעה הייצוגית.  הפרשה הנוכחית היא חלק מכמה תביעות בגין הפרת זכויות יוצרים שהוגשה נגד החברה. חלק מן השמות שכלולים בתביעה ניתן למצוא את: ג'ון גרישם, ג'ורג' ר.ר מרטין וג'ונתן פראנזן.
עוד נכתב בתביעה כי מיקרוסופט הייתה "מעורבת עמוקה" בהדרכה ופיתוח המודלים והיא גם אחראית להפרת זכויות יוצרים. המחברים ביקשו מבית המשפט סכום לא מוגדר של פיצויים כספיים וצו לחברות להפסיק להפר את זכויות היוצרים שלהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה