משפט

משפחתו של יובל קסטלמן ז"ל הסכימה להוצאת הגופה מהקבר לשם נתיחתה

משפחתו של יובל דורון קסטלמן ז"ל, שנהרג לאחר שנטרל את המחבלים שביצעו את הפיגוע בירושלים, נפגשו אתמול עם נציגי הפרקליטות הצבאית שעדכנו אותם על ההתפתחויות בחקירה
מערכת ice |  1
פיגוע ירי בירושלים (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
יובל דורון קסטלמן ז"ל נהרג לאחר שנחשד כמחבל בזירת פיגוע, בתקרית קשה וכואבת מפני שהיה לבוש בבגדים אזרחיים ואחז בנשק. החייל שירה בקסטלמן לא ידע באותם רגעים, שלא רק שהוא לא מחבל, אלא הוא הגיבור שנטרל את המחבלים שביצעו את הפיגוע.
התקרית עוררה סערה והיו מי שקראו לחקור את החייל ואף היו מי שכבר חרצו את דינו, לעומת אלו שחושבים כי בזירת פיגוע כשהוא מתרחש, אי אפשר לשפוט אדם שרצה להציל חיים ולא הבין את המתרחש. בסופו של דבר החייל נעצר ונפתחה חקירה בנושא.
בצה"ל התייחסו לפגישת נציגי הפרקליטות הצבאית אתמול עם משפחתו של יובל דורון קסטלמן ז"ל, בה הוצגו בפניהם עיקרי ההתפתחויות בחקירה. בצה"ל אמרו כי במקביל לפגישה זו פעלה המשטרה הצבאית, בליווי התביעה הצבאית, לעריכת בדיקות נוספות מול גורמי מקצוע רלוונטיים, מהן עלה "מידע חדש ורלוונטי". עוד מסרו כי בהתאם למידע זה, "נמצא כי קיימת תוחלת חקירתית בקיום נתיחה".
עוד אמרו בצה"ל כי "מידע עדכני זה הובא לידיעת משפחתו של יובל ז"ל, והיא הביעה את הסכמתה לפתיחת הקבר. עם קבלת העמדה ובחינת כלל הנתונים הרלוונטיים, פעלו המשטרה הצבאית החוקרת והתביעה הצבאית לפתיחת הקבר לשם העברת הגופה למכון לרפואה משפטית לטובת נתיחתה. לשם כך התבקש והתקבל צו בית משפט".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בגלל טעות אנו עלולים לחזור לימי אלאור אזריה.
    מיכאל 12/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החיילים יחששו לחסל מחבלים ובפיגועים הבאים הבג"צ שוב ימדוד את אורך הסכין של המחבל.
    סגור