משפט

"סיום המלחמה לא נראה באופק": פנייה דחופה לשר המשפטים

עורך הדין אלעד דנוך פנה היום במכתב ליריב לוין לאחר ההחלטה להחזיר את הדיונים בתי המשפט למסלולם. דנוך טוען כי ישנם פגמים בהחלטה וכי דרושות תקנות חירום בחלק מבתי המשפט
מערכת ice | 
יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יו"ר מחוז דרום בלשכת עורכי הדין, עורך הדין אלעד דנוך, פנה היום (שלישי) במכתב בהול לשר המשפטים, יריב לוין, בנושא ההחלטה להחזיר את סדר הדיונים בבתי המשפט לשגרה רגילה, תוך המשך המלחמה.
דנוך ציין בפני לוין במכתב כי ההחלטה אשר גורפת וכוללת גם את ערי הדרום שמופצצות פעמים רבות על ידי חמאס במהלך המלחמה, ושם השגרה שונה וקשה יותר מרוב חלקי הארץ. לטענתו, ההחלטה נלקחה "על אף העובדה שלא נלקחה בחשבון המציאות הקיימת כאן".

עורך הדין אלעד דנוך. צילום: מור צידון
"אמנם במסגרת ההחלטה הוחרגו עורכי דין מגויסים ומפונים עליהם כן חלות תקנות החירום, ועל כך יש לברך, אך לא הוחרגו אוכלוסיות שלמות שעדיין חוות מדי יום את ירי הטילים מרצועת עזה". הוסיף דנוך במכתבו ללוין.
"המלחמה עודנה נמשכת וסיומה לא נראה באופק", אמר דנוך וציין בפני שר המשפטים כי ישנו עומס אשר קיים עוד מפגרת חג הסוכות, ובנוסף לשגרה הקשה בערי הדרום, איתה נאלצים להתמודד גם עורכי דין. כאשר המסגרות החינוכיות לא חזרו לשגרה מלאה כמו עוד הרבה ענפים נוספים, דנוך מציין כי קיים קושי אצל עורכי הדין לקיים שגרת דיונים ועבודה רגילה, דבר שיוצר עומס נוסף, על זה שקיים.
לסיום, כתב דנוך לשר המשפטים: "אני קורא לך, לחדש את תקנות החירום בבתי המשפט בדרום, לפחות לפרק זמן נוסף, באופן שבו עורכי דין שאינם מסוגלים – לא חוזרים לשגרה, ומי שכן, יוכלו לעשות זאת בהסכמה הדדית של הצדדים, כך נשמר האיזון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה