משפט

"מטווח אפס שוחטים": כתבי אישום נוספים בגין הסתה לטרור

פרלקיטות המדינה הגישה היום 2 כתבי אישום נוספים נגד תושבי ישראל, אשר הסיתו לטרור והביעו הזדהות עם ארגון טרור. מראשית המלחמה ועד היום, הוגשו 40 כתבי אישום 

מערכת ice | 
תומכי חמאס נעצרים-אילוסטרציה (צילום freepik, shutterstock)
הפעילות המאומצת של פרקליטות המדינה בטיפול בתופעות ההסתה לטרור והזדהות עם מעשי הטרור נמשכת. היום (שלישי, 31 באוקטובר), הגישה הפרקליטות שני כתבי אישום נוספים נגד תושבי מדינת ישראל, אשר במעשיהם ובדבריהם הסיתו לטרור והביעו הזדהות עם ארגון טרור.
כמו כן, ביקשה הפרקליטות מבתי המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בהקשר הזה חשוב עוד להדגיש כי כתבי האישום אושרו על ידי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה, עמית איסנר – והם מצטרפים לעוד 38 כתבי אישום דומים שהוגשו עד כה מתחילת מלחמת חרבות ברזל.
כתב האישום הראשון הוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) נגד חסנין רמאנה, תושב ירושלים כבן 18 – וזאת בגין הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור. בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רותם ברא"ס, הוא נאשם בגין מספר פרסומים של דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור, שבשילוב התוכן והנסיבות, ישנה אפשרות ממשית שיביא לעשיית טרור.
"היסטוריה שלא תישכח, מעבר לקווים נכנסות פלוגותינו!! מטווח אפס שוחטים ולא אכפת לנו", כתב רמאנה ב-7 באוקטובר בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלו". מספר ימים לאחר מכן כתב רמאנה: "אלו שנלחמים בדרכו של אללה, ג'יהאד מלחמתי, קונים את חיי העולם הבא ומי שנלחם בדרכו של אללה, ג'יהאד מלחמתי, ומת או נפצע – יקבל שכר עצום". הנאשם צירף לפוסט תיוג ציבורי עם כינוי המלחמה שניתן על ידי ארגון חמאס – "#שיטפון אל-אקצא", מתוך מטרה להגדיל את החשיפה שלו.
כתב האישום השני הוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) נגד עבד אלרחמאן שרבאתי, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אמיר דראושה, מפורטים מספר פרסומים מסיתים שהעלה הנאשם בחשבונות הפייסבוק והווטסאפ שלו.
באחד מהם, שפורסם עם פרוץ המלחמה, נראה סמל התנועה המאוחדת לתנועות הפלסטיניות, קטעים של אנשי חמאס בזמן שהם מתאמנים, יורים טילים, נלחמים, משתלטים על טנקים ישראלים ואף אחד מהם מנופף דגל פלסטין על הטנק. ברקע הסרטון ניתן לשמוע שיר שמילותיו בערבית הן: "עזה שלנו בדם שלה נלחמת, שאלוהים ישמור על המהפכנים, על האקצה שלנו אין משא ומתן, נצית את הכיבוש, עזה שלנו בדם שלה נלחמת, שאלוהים ישמור על המהפכנים, על האקצה שלנו אין משא ומתן, נצית את הכיבוש, הנחישות שלנו, אבירות, נחישות חזקה". 
באותו היום, פרסם שרבאתי סרטון נוסף ובו נראה שייח' מוחמד חסנאת אומר בערבית: "תפתחו להם את הגבולות, באלוהים הם יעשו בבגי ביהודים, באלוהים הם יעשו כמו בבגי ביהודים" (בבגי הוא כינוי למשחק מלחמה במסגרתו על השחקנים לפעול כדי להשיג נשק ולהרוג את יתר השחקנים במשחק).
בפרקליטות המדינה מציינים כי חקירתם המהירה של המקרים והגשת כתבי האישום הם פועל יוצא של הנחיית פרקליט המדינה לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסם דברי שבח ותמיכה במעשי הזוועה, אף אם מדובר בפרסום בודד, בהנחה שהוא חמור ונוגע באופן ישיר לאירועי התקופה הנוכחית. בפרקליטות מדגישים כי יפעלו בכל האמצעים נגד כל אדם אשר יביע דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, או שיזדהה עם ארגון טרור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה