משפט

האגודות הישראליות הגישו עתירה לבג"ץ למען האסירים הביטחוניים: "ענישה אכזרית"

האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם והוועד נגד עינויים, עתרו לבג"ץ בבקשה לבטל את הוראת השעה שנועדה לתת למנהלי בתי הסוהר אפשרות להלין אסירים ועצורים ביטחוניים ופליליים על הרצפה, ולהחזיקם בצפיפות בלתי מוגבלת, בעת הכרזה על מצב חירום כליאתי
מערכת ice |  6
אסיר (צילום pexels)
האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם והוועד נגד עינויים עתרו הבוקר (שני) לבג"ץ בבקשה לבטל את הוראת השעה שנועדה לתת למנהלי בתי הסוהר אפשרות להלין אסירים ועצורים ביטחוניים ופליליים על הרצפה, ולהחזיקם בצפיפות בלתי מוגבלת, בעת הכרזה על מצב חירום כליאתי.
"הוראת השעה מתירה לערום כלואים אלה על אלה ולהחזיקם בצפיפות לא אנושית, ללא רף תחתון, לפי שיקול דעתו של מנהל בית הסוהר. אם זה סבור כי אין קושי בציפוף אוכלוסין בתאים, בהכנסת עוד מיטות ובפיזור מזרנים על הארץ, הרי שביכולתו לדחוס ללא הגבלה, ואגב כך להשפיל את הכלואים, לסכן את בריאותם, לפגוע בפרטיותם ובאוטונומיה שלהם, ולהגביר את החיכוך בינם לבין עצמם. לא נלאה מלומר: ענישה אכזרית, בלתי אנושית ומשפילה, האסורה מכל וכל, גם בעיתות חירום", נכתב בעתירה.
על פי הארגונים, מצוקת הכליאה הקשה בשב"ס היא בעיה מתמשכת שהגיעה למשבר חמור עוד לפני המלחמה, כאשר שב"ס חרג מתקן הכליאה בכמעט 2,000 איש, וכי לפני שפונים לנקיטה בצעדים קיצוניים כל כך שפוגעים בזכויות האדם המוגנות של הכלואים היה על שב"ס לאמץ צעדים חלופיים להפחתת היקף הכלואים, צעדים שננקטו בעבר והוכחו כאפקטיביים.
מעורכי הדין עודד פלר, אן סוצ'יו והגר שחטר מהאגודה לזכויות האזרח נמסר: "השמירה על צלם האנוש של כלואים על ידי החזקתם בתנאי מחייה הולמים מהווה אינטרס של כל עצור, אך באותו הזמן היא מהווה גם אינטרס ציבורי חברתי. עתות מלחמה אינן הצדקה לענישה אכזרית, בלתי אנושית ומשפילה".
"הן אינן כסות לפתור את משבר הכליאה בשב"ס באמצעות ציפוף אסירים ורמיסת זכויות אדם מוגנות". בעתירה צוטטו שורה של פסקי דין שכבר קבעו בעבר כי פגיעה בכבוד האדם של אסיר פוגעת לא רק באסיר, אלא גם בדמותה של החברה וכי יחס אנושי לאסירים מהווה חלק מנורמה מוסרית-אנושית שמדינה דמוקרטית מצווה לקיימה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לבטל כל העמותות המגנים על אסירים בטחוניים
    מירי 10/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אוכלי חינם מגנים על רוצחים. די תשנו דיסקט הם רוצחים בדם קר שיסבלו בכלא
    סגור
  • 5.
    בושה .... בוזבוז כספי ציבור זה לטיפול בסוף המלחמה
    אשר 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הם רוצחים ואנסים שישנו שבעים בצפיפות בתא לא יקרה כחטם יש לנו דברים יותר חשובים זה זמני. ואתם בושה שאתם טובעים בבית המישפט במקום לעזור בדרום לכשו מנות אוכל לעזור בבצי חולים במקום זה אתם טובעים בבית המשפט על מחבלים שאלה יש שם יהוים או רק ערנבים
    סגור
  • 4.
    יש פתרון
    ... 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להוציא להורג
    סגור
  • 3.
    אין גבול לטמטום של השמאל
    שיין 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גיס חמישי בתוכנו בתחפושת של אנשים נאורים רופאים פרופסורים דוקטורים וכיו"ב בושה על הפרצוף שלכם
    סגור
  • 2.
    כך פגע בגץ בביטחון המדינה
    א. ברדק 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כך פגע בגץ בביטחון המדינה מתן זכות העמידה לארגוני שמאל. מניעת גירוש 400 מחבלי חמאס בממשלת רבין. התקדים של דיונים בעתירות השמאל במהלך לחימה מבצע חומת מגן ב- 2002. מניעת הרס מבתים שיצאו מהם פיגועי טרור בציר כיסופים. ביטול נוהל שכן. צמצום/ביטול טווח הביטחון מגדר הגבול מפני חשש לפגיעה באזרחים נוהל מעצר שמוודא שרק כשיש סכנה ממשית ניתן לנטרל את המחבל אי מתן אישור לפגיעה במפריחי בלוני תבערה אי התערבות בפגיעה בזכויות העקורים מגוש קטיף והתעלמות מעתירות על כך שלא נעשה דיון מסודר המציג את הפגיעה הבטחונית שתהיה בעקבות הפינוי. ועוד ועוד ועוד... שימו קלפי בבגץ ותראו יותר קולות לבצלם ועדאלה מאשר למרץ
    סגור
  • 1.
    מחריבי המדינה בעד המחבלים
    גברי 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    נורא הומני הם ירצחו אותנו ואנחנו בתמורה נדאג להם לזכויות האדם האסיר נלעיט אותם ניתן להם תואר אקדמי כך שברגע שישתחררו יהיו יותר משכילים וידעו לרצוח אותנו ביותר הצלחה. הטמטום של השמאל עובר כל גבול ואת המכה הכי קשה ספגו דווקא הקיבוצים שדאגו לפלסטינאים.
    סגור