משפט

בזק ממשיכה להסתבך: האם גבתה כסף בצורה לא חוקית?

על אף הקנס העצום שספגה, בזק ממשיכה לצרף את האנטי וירוס ללקוחותיה ללא קבלת אישור או הסכמה ואף מוסיפה "תרגיל" חדש לרזומה בדמות הצעה חבילת תקשורת "כוללת" אשר מושמט ממנה תוספת עלות הנתב, עורכי הדין "רפפורט, לוין, ביטון" מציגים בבקשה לייצוגית הקלטות ותמלולים
מערכת ice |  1
גיל שרון יו"ר בזק (צילום רמי זרנגר; קובי גדעון: פלאש 90)
אחרי שנקנסה בסכום עתק של 25 מיליון שקל בפרשת מכירת האנטי וירוס ללקוחותיה, נראה היה שבזה הנוהל הפסול לכאורה ייפסק, אך חלפו רק שנתיים ובזק מממשיכה לדברי התובעים באותם "תרגילים" עליהם נקנסה בעבר עם הוספת חיוב על נתב ללא ידיעת הלקוחות לדברי התובעים.
לאור זאת עורכי הדין יהונתן רפפורט, אדם לוין ורועי ביטון, ממשרד "רפפורט, לוין, ביטון" הגישו השבוע בקשה לאישור ייצוגית כנגד בזק בטענה כי החברה מטעה את הלקוחות בנוגע למחיר החבילה. מדובר בייצוגית הכוללת בתוכה שתי עוולות מרכזיות אשר בזק מבצעת כלפי לקוחותיה.

הראשונה, ניצול המעבר מחבילות הבאנדל לחבילה אשר כוללת את "כל סל השירותים", תחת המטריה של בזק. נציגי החברה היו מתקשרים ללקוחות וסיפרו להם על ההצעה האטרקטיבית שהחברה תוכל להציע להם מעתה ולמעשה לאגד את כל שירותי האינטרט תחת בזק ובכך לצמצם עלויות לכאורה. מה שקרה בפועל, זה שכאשר הלקוחות קיבלו את החשבוניות לתשלום, הם גילו לתדהמתם שעלויות הספק והתשתיות אכן אוחדו, אך התווסף חיוב נוסף, שלא אוחד, וזה תשלום חודשי עבור הנתב. כאשר נציגי החברה לא אמרו ללקוחות כי התשלום עבור הנתב הוא בנוסף.

עורכי הדין רועי ביטון, אדם לוין, יהונתן רפפורט. צילום: מיקה סולומון
אם יכולנו לחשוב כי מדובר בטעות או אי הבנה, הטענה הנוספת בייצוגית כבר מראה שמדובר בשיטה של ממש. עורכי הדין "רפפורט, לוין, ביטון" מציגים בבקשה לייצוגית הקלטות ותמלולים אשר מעידים בצורה הברורה ביותר שבזק ממשיכה "להעניק" את שרותי האנטי וירוס, תמורת תשלום חודשי, וזאת מבלי לקבל שום אישור מהלקוחות.
כפי שתראי יש לנו הקלטות שישאירו אותך המומה מרמת הזלזול וההתנהלות הבלתי חוקית שנעשית בבטחון ובאמונה שלמה. וזאת כאמור אחרי שהחברה כבר ספגה קנס עצום בשל התנהלות זו.
עו"ד יהונתן רפפורט: "נראה שפסיקת ביהמ"ש בפרשת האנטי וירוס של בזק והקנס העצום שהוטל על החברה לא גרם למנהלי החברה להבין את הבעייתיות שבמעשיהם וייתכן כי מדובר בשיטה שכזו בה משתלם יותר לחברה לחייב את אותם חיובים פסולים – גם על חשבון ספיגת קנסות. בשורה התחתונה, מדובר בהתנהגות פסולה אשר חייבת להיפסק לאלתר. אנו קוראים לביהמ"ש לייצר הרתעה אמיתית ולדאוג כי חברת בזק תתחיל לנהוג כחוק כלפי לקוחותיה"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם לי עשו את זה מבנדל לבזק לבד והוסיפו את הנתב (ל"ת)
    עינת 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור