משפט

תביעת ענק נגד אפל: "פוגעת בחברות חדשות המנסות לגייס עובדים"

סטארט אפ השבבים ריבוס הגישה תביעה נגד אפל בטענה שמפחידה עובדים ומכריחה אותם לחתום על חוזים מגבילים כך שלא יוכלו לעזוב, ופוגעת בחברות חדשות שמנסות לגייס עובדים, מנגד טוענת אפל כי ריבוס ניסתה לגנוב ממנה מהנדסי תוכנה
מערכת ice | 
טים קוק מנכ"ל אפל (צילום טוויטר/ טים קוק, pexels)

סטארט אפ השבבים ריבוס, הגישה תביעה נגד אפל בטענה כי היא מפחידה עובדים ומכריחה אותם לחתום על חוזים מגבילים כך שלא יוכלו לעזוב. במגמה זו פוגעת אפל בחברות חדשות המנסות לגייס עובדים. תביעה זו הוגשה בסוף השבוע האחרון בבית משפט בסן חוזה וחתומים עליה גם שישה עובדים לשעבר בענקית הטכנולוגיה. לאחר שעבדו יחד, הסתכסכו לאחרונה שתי החברות , זאת לאחר שאפל הגישה תביעה משל עצמה בטענה כי ריבוס ניסתה לגנוב ממנה מהנדסי תוכנה ומידע עליו יש קניין רוחני. ריבוס מצידה הבהירה כי סעיפי הסודיות והאי תחרות באפל רחבים מדי.

בתביעה אותה הגישה טענה ריבוס כי "אפל מפחדת מתחרות לגטימית, מנסה להפחיד ולהרתיע עובדים כדי לא יוכלו לעזוב למקומות אחרים, כך שהיא מנסה לטרפד סטארטאפים המנסים לגייס עובדים באמצעות צעדים אנטי תחרותיים.

התביעות ההדדיות בין השתיים עוסקות במערכות שבבים מורכבות המכווצות אלמנטים ממוחשבים לשבב קטן. אפל טוענת כי השקיעה מיליארדי דולרים בפיתוח הטכנולוגיה. בעבר תבעה ענקית הטכנולוגיה את ג'רארד וויליאמס, מנהל בכיר לשעבר בחטיבת השבבים שלה, שעזב לטובת הקמת סטארט-אפ שבבים נוביה, לפני כחצי שנה ביטלה אפל את התביעה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה