משפט

יעזור להיאבק בפשיעה? חוק ה"אח הגדול" אושר ללא פיילוט

החוק להצבת מצלמות פנים שאושר אתמול לא יכלול פיילוט בדומה למה שסוכם בקואליציה הקודמת. מטרת הפיילוט היה לוודא את איכות האמצעים ומניעת פגיעות באוכלוסיות. למרות זאת טען השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי החוק יכלול איזונים אחרים
מערכת ice | 
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)

בימים האחרונים קודם חוק "האח הגדול" להצבת מצלמות פנים. אתמול אושר החוק בוועדת השרים. החוק הזה שקודם גם בקואליציה הקודמת לפני שהתפרקה כללה אז פיילוט שמטרתו היה לוודא את איכות האמצעים ומניעת פגיעה באוכלוסיות מסוימות. בניגוד ללפני שנה, כיום החוק לא כולל פיילוט אך לשכת השר בן גביר טענה כי הוא יכלול איזונים אחרים. כך דווח ב-N12.

הצעת חוק זו קודמה גם בקואליציה הקודמת אך לא אושרה עקב חששה של השרה דאז פנינה תמנו שטה מכך שאמצעים אלה לזיהוי פנים יפגעו באוכלוסיות חלשות או שלא יהיו מדויקים מספיק. בארה"ב החשש אכן התממש בסופו של דבר לאחר שהאמצעים לאכיפת פנים יצרו אכיפת יתר נגד שחורים. 

בעקבות החשש סוכם בקואליציה הקודמת כי החוק יכלול פיילוט שתוצאותיו היו אמורות להגיע לידי גורם שיכריע אם החוק יקודם. הממשלה אישרה אתמול את החוק ללא פיילוט והמערכת תיבחן בזמן אמת. בלשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טענו כי החוק יכלול איזונים אחרים. מטרתו של חוק זה היא לאפשר לגורמי אכיפה להשתמש במצלמות לזיהוי פנים גם ללא אישור משפטי במטרה להיאבק בפשיעה הגואה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה