משפט

רגב תוקפת: "על השופטים להתנתק מקולות אנרכיסטים"

בזמן שכל 15 שופטי העליון דנים בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות - ויו"ר ועדת החוקה טען כי הם "לא פתוחים לביקורת" - ואמר כי אם "יתפתו לקבל מחיאת כף - המשבר יתארך", השרה רגב תוקפת 

דוד זולדן |  2
מירי רגב (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, יונתן זינדל)
שרת התחבורה מירי רגב התייחסה לדיון בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות, ואמרה כי: "השופטים נדרשים להתעלות מעל כל שיקול ואג'נדה. עליהם להתנתק מרעשי רקע, מאיומי המחאה וקולות האנרכיסטים". רגב הדגישה כי: "את החלטות בג"ץ צריך לכבד כל אזרח במדינת חוק ועל כך אין עוררין. גם את החלטות בית המחוקקים בג"ץ צריך לכבד ועל כך אין עוררין. אחרת, נהיה על סף תוהו ובוהו".
יו"ר ועדת החוקה רוטמן איים על שופטי בית המשפט העליון שלא לפסול את התיקון לחוק יסוד: השפיטה. "אל תתפתחו לקבל מחיאות כף מהציבור, אם תעשו זאת - היציאה מהמשבר החוקתי תתארך". השופט חאלד כבוב נזף בו: "זה קצת מעליב, אתה מטיח תוכחה". גם חיות הגיבה בזעם.
הנשיאה חיות התייחסה לתיקון לחוק יסוד: השפיטה, שמבטל את השימוש בעילת הסבירות נגד מהלכי הממשלה והשרים - ופנתה לנציג הכנסת בדיון בבג"ץ, לאחר שטען כי השרים עדיין מחויבים לפעול בסבירות: "מי מפקח על כך שהם אכן פועלים בסבירות? או כמו שהיועמ"שית כתבה: 'אתם מסכימים שיש דין אבל אין דיין'". עורך הדין יצחק ברט הבטיח להתייחס לסוגיה בהמשך. מוקדם יותר אמר עוזי פוגלמן, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון כי: "מה שאנחנו צריכים לעשות אנחנו יודעים".
בית המשפט העליון מתכנס כעת בפעם הראשונה בהיסטוריה לדיון בהרכב מלא של 15 שופטים, כאשר במוקד הדיון העתירות נגד החוק לצמצום עילת הסבירות. נוכח העובדה שמדובר בתיקון של "חוק יסוד: השפיטה", מאתגר את שופטי בג"ץ ובאם יחליטו להתערב בחקיקה של הכנסת, הפסיקה תהווה תקדים משפטי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מי שלא יקשיב יידרס (ל"ת)
    דני 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אנרכיסטית
    בר 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את צודקת לכן על בית המשפט להתעלם ממך
    סגור