משפט

הדיון בבג"צ מתקרב: הפרויקט שירכז לכם כל מה שצריך לדעת

ביוזמת המכון הישראלי לדמוקרטיה, ירוכזו כל חומרי הגלם הרלוונטיים ברשת, כולל קובץ החוק, נגן לצפייה בשידור חי ותשובת היועמ"שית. לאלה יצורף מדריך שאלות-תשובות המפרט את הטיעונים המרכזים של העותרים נגד החוק
מערכת ice | 
בית המשפט העליון (צילום יונתן זינגל/ פלאש 90)
ביום שלישי הקרוב ידון בית המשפט בהרכב חסר תקדים של 15 שופטים בעתירות המבקשות לבטל את התיקון לחוק יסוד: השפיטה, שקבע שבית המשפט אינו יכול לדון בסבירות החלטות של הממשלה או של שרים. זהו אחד הדיונים החשובים ביותר בהיסטוריה הארוכה של בית המשפט העליון, שבו יידונו שמונה מתוך העתירות הרבות שהוגשו נגד החוק. 
לקראת הדיון עלה היום (חמישי) באתר המכון הישראלי לדמוקרטיה פרויקט מיוחד הכולל מסבירון, נגן לצפייה בדיון בשידור חי וכן את כל חומרי הגלם הרלוונטיים להבנה ולעיסוק בסוגיה: קובץ החוק, קבצי העתירות נגדו, תשובות הכנסת והיועמ"שית עו"ד גלי בהרב-מיארה לעתירות, מסמכים שהגישו ידידי בית המשפט ועוד.
כחלק מהפרויקט חיבר פרופ' עמיחי כהן מדריך שאלות-תשובות המפרט את הטיעונים המרכזיים בעתירות נגד החוק ומסביר את מהותו וחשיבותו של הדיון. בין השאר הוא מציין כי צמצום עילת הסבירות מהווה פגיעה משמעותית ביכולתו של בית המשפט העליון לפקח על פעילות הרשות המבצעת וכן שמהלך זה הוא הראשון ברפורמה המשפטית המקודמת על ידי הקואליציה.
לכן, העמדה של בית המשפט העליון כלפי צמצום עילת הסבירות יכולה לסמן לצדדים את גבולות ההתערבות העתידית של בית המשפט העליון. פרופ' כהן אף מזכיר כי בית המשפט מעולם לא פסל חוק יסוד או תיקון לו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה