משפט

עבודות הרכבת הקלה באלנבי יופסקו? העסקים ברחוב עתרו לבג"צ

פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות וארגון ל.ה.ב הגישו הבוקר (יום ב') עתירה לבג"צ נגד משרד התחבורה ונ.ת.ע בבקשה למתן צו על תנאי לגיבוש מתווה פיצויים לכלל בעלי העסקים ברחוב אלנבי בתל אביב אשר נסגר לתנועה
מערכת ice | 
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות וארגון ל.ה.ב הגישו עתירה כנגד משרד התחבורה ונ.ת.ע, לאחר שאלו החליטו על סגירת רחוב אלנבי לתנועת רכבים החל מיום 5.8.2023 ולא לפצות את בעלי העסקים ברחוב לשם ביצוע עבודות להקמת הרכבת הקלה. בכך, נאלצים כ- 1,000 בעלי עסקים המצויים ברחוב לקפח את מקור פרנסתם בכך שתנועת הקונים ברחוב תופסק כמעט לחלוטין, וכל זאת למשך זמן העבודות המתוכנן ל-4.5 שנים. 
הארגונים ל.ה.ב ופורום העצמאים מדגישים בעתירה כי העסקים הממוקמים לאורך רחוב אלנבי יפגעו באופן קשה ובלתי הפיך כתוצאה מירידה כמעט מוחלטת של תנועת קונים ברחוב והיעדר יכולת נגישות לחנויות המופעלות על ידם ברחוב: "היעדרו של מנגנון פיצוי הלוקח בחשבון את מחזור ההכנסה בשנה האחרונה- 2022 כבסיס לחישוב הפיצוי המגיע לבעלי העסקים ברחוב הינו פגם בסיסי הפוגע בזכויות יסוד של בעלי העסקים  בהם חופש העיסוק וזכויות קניין".
רמי בז'ה יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות: "היעדרה של תנועת כלי רכב ברחוב והפיכתו לאתר סלילה ובניה יגרום להיעלמותם של קונים פוטנציאלים ולשבירת מטה לחמם של בעל העסקים ברחוב".
רועי כהן, יו"ר ארגון ל.ה.ב: "ממשלת ישראל מסרבת לקחת אחריות!! בשנים האחרונות ריסקה הממשלה עסקים רבים לאורך עבודות תשתית הרכבת הקלה, וכמעט ולא פיצתה בעלי עסקים אף שהתחייבה לכך. אנו בעד קדמה, אנו בעד תחבורה ציבורית, אך לא מוכנים שהמדינה לא תיקח אחריות על 1000 משפחות של בעלי עסקים שהיא מחסלת את מטה לחמם! האם העסקים הפכו להיות השקופים החדשים של ישראל? אנו נלחם על זכותם להתפרנס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה