משפט

דני דיין ממשיך לחטוף אש מהקואליציה: "הוא איש פוליטי"

אחרי ששר החינוך קיש טען שדיין התנהל "בניגוד לנוהלי יד ושם" וכי "מדובר במחדל חמור המעמיד בסימן שאלה את חוקיות כל החלטותיו" בליכוד ממשיכים עם ההתקפות נגד דיין

דוד זולדן |  2
דני דיין (צילום אלכס קולומויסקי)
ח"כ משה סעדה מהליכוד מצטרף למתקפה נגד דני דיין ובמהלך ראיון ברשת ב' הוא אומר בקול נחרץ: "דני דיין הוא איש פוליטי, שנבחר לא על רקע היכולות שלו, אלא על רקע פוליטי. הוא לא נבחר לכנסת מטעם תקווה חדשה וקיבל פרס ניחומים מגדעון סער. שר החינוך קיש חשב שהוא לא ראוי. הגיע הזמן שנמנה אנשים לא בתור פרס ניחומים אלא על פי שיקולים מקצועיים".
ובתוך כך, חוקרי שואה מהקהילה הבין-לאומית קראו היום (ראשון) במכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולממשלת ישראל שיעצרו את הדחת יו"ר יד ושם דני דיין. "אנחנו צופים בדאגה בהתקפות האחרונות של שר החינוך הישראלי על דני דיין", הם כתבו. "ניסיונות להשיג שליטה פוליטית ביד ושם הם איום ברור על זכרם של שישה מיליון קורבנות".
דיין שירת את המוסד יד ושם בהצטיינות יתרה ואִפשר לשמור ולחזק את אופיו העצמאי והבלתי מפולג", הם הוסיפו. "כיום, כשזיכרון השואה נקלע ללחץ מוגבר, כול ניסיון לחפש שליטה פוליטית מהווה איום ברור על זכרם של קורבנות השואה וקריאת תיגר על הלגיטימיות של מוסד הנהנה מיוקרה אדירה וראויה בכול העולם". 
גם בתקשורת יש מי שמחבקים את דיין. העיתונאי עקיבא נוביק תקף בטורו ב'הארץ' מוקדם יותר (ראשון) את הניסיון להדיח את יו"ר יד ושם דני דיין מתפקידו וטען כי הוא סומן בידי ראש הממשלה נתניהו ותומכיו: "משפחת נתניהו תכננה את ההדחה הזאת זמן רב. הופעתה של קרן פלס היא רק תירוץ. דיין הוא נציג בולט של קבוצת אנשי המחנה הלאומי, שמאסו בנתניהו ובגחמותיו וכעת הוא מאייש תפקיד נחשב. צירופו לבנק המטרות היה רק עניין של זמן", כתב נוביק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בוטלה עילת הסבירות. למנות את איציק זרקא ליו"ר יד ושם!!! (ל"ת)
    דור שני 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שנת הלימודים נפתחה וקיש יכול לחזור לנפוש בחו"ל
    דוד שוהם 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועדיף שעה אחת קודם. ושיקח איתו את כל המטומטמים של הקואליציה
    סגור