משפט

לקראת הכרעת בג"ץ ביש עתיד תוקפים: "תרגילי לוין - הרס ביהמ"ש"

לקראת הדיונים הדרמטיים בבג"ץ מפלס המתח בין יריב לוין ליועמ"שית מיארה עולה שלב לאחר שהודיע ליועצת המשפטית לממשלה כי ברצונו לזכות לייצוג פרטי בעתירה בסוגיית כינוס הוועדה לבחירת שופטים וזאת בשל "עמדותיה הקיצוניות והלעומתיות". באופוזיציה מגוננים על היועמ"שית ותוקפים את לוין במילים קשות
דוד זולדן | 
יאיר לפיד, רם בן ברק, מירב כהן, יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ב"יש עתיד" מגוננים על היועמ"שית אחרי ששר המשפטים לוין החריף את הטון נגדה לקראת ההכרעה בבג"ץ לדברי לוין ומסרו כי: "שר המשפטים יריב לוין, יעשה הכול כדי לא לכנס את הוועדה למינוי שופטים ולמלא את אחריותו כשר. אלפי תיקים נערמים, האזרחים נפגעים אבל את לוין מעניין רק דבר אחד- להרוס את בית המשפט, להפוך את הכול לפוליטי ולקרוע את החברה הישראלית. אנחנו הגשנו את העתירה ולא נסכים לדחות את הדיון, התרגילים של לוין הם פגיעה אנושה במערכת המשפט ובאזרחי ישראל".
כאמור, המשבר בין לוין למיארה מחריף: שר המשפטים יריב לוין הודיע הבוקר ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, כי ברצונו לזכות לייצוג פרטי בעתירה בעניין כינוס הוועדה לבחירת שופטים, וזאת בשל "עמדותיה הקיצוניות והלעומתיות", עוד נכתב: "הנני דוחה מכל וכל את האמור במכתבך, ואין לי אלא לחזור על הדברים שכתבתי במכתבי אלייך מיום 30 באוגוסט 2023, דברים המדברים בעד עצמם", כתב לוין במכתב חד ונוקב ששיגר למיארה.
לוין הוסיף בלהט כי: "נוכח מצב הדברים שיצרת גם בעניין העתירות שבנדון, בשל עמדותייך הקיצונית והלעומתיות כדבר שבשגרה לעמדת הממשלה, ובמענה לשאלה שהפנית אליי לעניין אופן ייצוגי בעתירות שבנדון, אני נאלץ להודיעך כי גם הפעם הזו אדרש לייצוג עצמאי. כל זאת, מבלי לגרוע מכך שמצב הדברים אותו את יוצרת הוא בלתי תקין, וכי תפקיד היועץ המשפטי לממשלה הוא לייצג את הממשלה ואת חבריה ולא לאלץ אותם להזדקק פעם אחר פעם לייצוג עצמאי".
לוין חתם: "בלית ברירה, מובן כי במצב שיצרת ראוי להעמיד לרשותי פרק זמן הולם לשם איתור מייצג וכן לשם הכנת תשובה על ידו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה