משפט

המשטרה חזרה בה? ההפגנות מול ביתו של דנון יתקיימו כרגיל

בעקבות פנייתם של פעילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית למפקד מחוז מרכז, ההחלטה למנוע את ההתכנסויות סמוך לביתו של השגריר באו"ם לשעבר תבוטל. המוחים: "חשש כבד משיקולים זרים" 
מערכת ice | 
דני דנון (צילום ארז חרודי)
מאז החלו המחאות נגד הרפורמה המשפטית, ולאחר העברתו במליאת הכנסת של החוק לביטול עילת הסבירות, הפגנות נגד ביתם של נבחרי ציבור מהקואליציה הפכו לעניין שבשגרה. עתה, למערכת ice נודע כי המשטרה הסירה את ההגבלות על קיום הפגנות סמוך לביתו של ח"כ דני דנון (הליכוד). זאת, בעקבות פנייתם של פעילי המחאה שטענו כי מדובר בפגיעה בחופש ההפגנה. 
לפני כחודש מפקד מחוז מרכז במשטרה ניצב אבי ביטון, הטיל הגבלות על התכנסויות המתקיימת סמוך לביתו של ח"כ דנון ברעננה. פעילי המחאה שהביעו תרעומת על חברותו של דנון בקואליציה הנוכחית ותמיכתו בחוקי הרפורמה המשפטית, ערערו על הגבלות אלה, שהרחיקו אותם מביתו ואפשרו את ההפגנה במתכונת מצומצמת, בשעות ובימים ומסוימים.
עו"ד יוסי בנקל, נתי אגמון וים יצחקי ממשרד עורכי דין שבלת ושות' שייצגו את פעילי המחאה, שיגרו מכתב שמוען ישירות לניצב ביטון, במטרה למצות את זכויותיהם של המפגינים. "מרשינו סבורים כי החלטתך אינה עומדת בהתאם להוראות הדין והתבחינים שנקבעו בעניין", כתבו הפרקליטים בפנייתם. "למרשינו חשש כבד כי התערבות משטרת ישראל... נובעת משיקולים זרים, עקב לחץ פסול של גורמים פוליטיים בממשלה".
במכתב נטען כי התנאים אותם קבע מפקד המחוז מהווים פגיעה קשה ופסולה בזכות ההפגנה, וכי שיקולי ההחלטה לא הביאו בחשבון החלת איזונים בין חופש הביטוי וההפגנה לבין שמירת האינטרס הציבורי ושלום הציבור. הפרקליטים הוסיפו כי יש להתיר למפגינים את קיום המחאה כפי שהתקיימה עד אותה עת ובמתכונת שאושרה על-ידי משטרת ישראל מלכתחילה. עוד נכתב, כי החלטת מפקד המחוז מתבססת על יישום שגוי של החלטת היועמ"ש בעניין חופש ההפגנה. זמן קצר לאחר מכן, משטרת ישראל חזרה בה מההגבלות החדשות שהטילה כאמור לגבי המחאה ליד ביתו של ח"כ דנון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה